Poradenství
Pavla
Dobrý den,
mám podezření, že můj synovec (22 let) užívá pervitin (výrazná změna chování, opakované ztráty mobilního telefonu a jiných finančně nákladnějších věcí apod.). Přibližně od 15 let kouří marihuanu. Jeho matka nic netuší. Ráda bych ji na problém upozornila a poradila jí, kam se může obrátit o radu. Můžete mi, prosím, poslat kontakty na poradny zabývající se drogovou problematikou v blízkosti měst Chomutov a Most? Předem moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
níže posílám adresy na odborná zařízení ve vašem regionu. Doporučuji tam nejříve zatelefonovat a dohodnout se na konkrétním termínu konzultace. Poradenství je poskytováno bezplatně.
Jinak si myslím, že jste v dané situaci zvolila rozumný postup. Vzhledem k tomu, že píšete, že se u synovce zatím jedná o podezření na užívání pervitinu, kterému nasvědčuje řada skutečností, bude určitě ideální zajít to probrat za odborníky osobně. Jistě bude třeba zohlednit další okolnosti a celkovou situaci a zvážit další kroky, k čemuž osobní konzultace slouží nejlépe. Navíc vaše sestra získá potřebnou oporu, kterou pro zvládnutí náročného období, kdy se bude muset synovou závislostí zabývat, nejspíše bude potřebovat a ocení ji.
A ještě mě napadá další věc - změn chování synovce a možné souvislosti s pervitinem jste si všimla vy, takže byste určitě měla k problému co říci. Možná by bylo rozumné (a třeba by to ocenila i vaše sestra), kdybyste se na první konzultaci vypravily společně. Ale to samozřejmě záleží na vás.
Přeji hodně štěstí a ať všechno nakonec dobře dopadne.
Chomutov, Kontaktní centrum o. s. Světlo
Hálkova 224, Chomutov, 430 01
telefon: 474652030
Vendula Kádárová
http://www.os-svetlo.net
Most, Kontaktní centrum
Jilemnického 1929, Most, 434 01
telefon: 476104877
Karel Komárek, DiS.
http://www.kcentrum.com
Žatec, Kontaktní centrum Schody
Chelčického náměstí 202, Žatec, 438 01
telefon: 415710514, 776238694
Pavel Bartošek
http://www.kcentrumzatec.estranky.cz