Prosba
andelismus
Dobry den,mame v rodine problem s drogami,konkretne s kourenim heroinu. Jedna
se
o divku s necelymi 17 lety,puvodem ceska,zijici v Rakousku. Zde se bohuzel neda
dite starsi 16-ti let umistit bez jeho souhlasu do lecby bez moznosti uniku.
Potreboval bych vedet jestli existuje v CR nejake zarizeni kde by se dalo
uskutecnit bez jejiho souhlasu,popr. podminky umisteni(zmena obcanstvi by nebyl
problem). Cena nehraje roli. Prosim vas nutne o pomoc!!!Mnohokrat vam dekuji
za rady p.Andel

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste v obtížné situaci a že byste rád pomohl, jen se obávám, že k řešení nedojdeme takto přes internet. Bylo by asi nejlepší, pokud byste mohl problém konzultovat přímo s odborníky, kteří se věnují léčbě mladistvých. Ti by Vám lépe a konkrétněji poradili, co v dané situaci dělat, zda je nedobrovolná hospitalizace jediným řešením, zda existují i jiné varianty a pokud ne, jaké jsou podmínky pro přijetí dívky do léčby. Vzhledem k tomu, že nemá české občanství a české zdravotní pojištění, tak to bude patrně dost komplikované. Navíc je taky nutné upozornit, že pobyt v léčebně nebo jiném zařízení bez souhlasu dívky, nezaručuje vlastně nic než to, že bude patrně bez drog po dobu pobytu... ale nedobrovolná léčba obyčejně nemívá dlouhodobý efekt.
Každopádně bude lepší, pokud budete mít možnost Vy (popřípadě rodiče dívky) možnost konzultovat vše osobně (nebo alespoň telefonicky, pokud žijete také v zahraničí) a získat potřebné informace a podporu.
Mohu Vám doporučit např. toto zařízení, kde by Vám asi uměli nejlépe poradit:
Praha 1, Dětské a dorostové detoxifikační centrum,
Nemocnice Milosrdných sester K. Boromejského (Pod Petřínem)
Vlašská 36, Praha 1, 118 33
telefon: 257197125
MUDr. Darina Stančíková, MUDr. Marian Koranda
http://www.nmskb.cz
Kromě tohoto střediska existuje řada dalších služeb pro mladistvé, od ambulantní léčby po dlouhodobý pobyt v terapeutické komunitě (např. TK Karlov o. s. SANANIM), ale léčba předpokládá dobrovolný vstup klienta/pacienta.
Tak držím palce a přeji hodně štěstí.