Tvrdé drogy s ženy
Iz
Dobrý den,
zajímalo by mě jaké specifické důsledky se očekávají u závislých žen? Jaká jsou hlavní zdravotní rizika užívání drog ženami? Jak se liší léčba mužů a žen?
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že to je na krátkou odpověď v rámci drogové poradny dost komplikovaná otázka. Závislost u žen má svá specifika a stejně tak její léčba. Více informací můžete najít např. v knize K. Kalina a kol.: Drogy a drogové závislosti. Mezioborový přístup. Praha, 2003. Je volně ke stažení na webu Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti. Naleznete tam kapitolu Práce se specifickou klientelou a podkapitoly Gender - ženy jako specifická skupina a Závislé matky s dětmi. Myslím, že tam najdete odpovědi na své otázky. Pokud byste se pak chtěl/a na něco konkrétního dozeptat, stačí napsat.