Marihuana
Klára
Dobrý den,
můj manžel je závislý na marihuaně,užívá ji cca 2 jointy denně (v průměru)již téměř 10 let.Poslední roky je agresivnější,vzteklejší,nemá žádné aktivity,jediné co ho zajímá,je hraní her na počítači a marihuana.Říká,že tomu tak není,ale je.Máme téměř roční dceru.Byla jsem naivní,že jsem si myslela,že až se narodí,manžel s tím přestane,nebo to omezí na minimum.Nestalo se tak.Vzhledem k tomu,že se chová hůř a hůř a vše svádí na mne,vše mi vyčítá (mou povahu atd.)a dceři se věnuje minimálně,došlo mi až teď,že to takhle dál nejde.Jsem ale dost bezradná-byla jsem se poradit i za knězem(jsem věřící)a za mými rodiči a sestrou.Vím ale,že jsem v podstatě jeho naděje já(aby přestal hulit),jenže mi říká,že už mě nenávidí atd. -myslím,že hlavně proto,že mu již několit let říkám a prosím ho,ať s tím už přestane.Nevím teď co dál.Chci mu dát šanci,ale on o ni asi ani nestojí.Měli jste u vás nějaký podobný případ?Já manžela do žádné poradny ani léčebny bohužel nemohu přivést-nechce o tom ani slyšet-hned se rozčílí a říká,že problém není s hulením,ale se mnou.Nevím už,kdy z něj mluví jeho skutečné já a kdy už mluví z té marihuany (když se vzteká,je hrubý, sprostý atd.).Prosím Vás o radu,budu Vám za každou velmi vděčná.Vím ale,že problém řeším asi už dost pozdě.
S pozdravem
K.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je pradva, že po deseti letech se některé zaběhané způsoby v manželství těžce mění. Nicméně, nikdy není pozdě se o to alespoň pokusit. Problém vidím v tom, že Váš manžel o pomoc ani o změnu nestojí. Obrazně řečeno, on Vás uhodí a Vy mu nabídnete druhou tvář. Jestliže svaluje vinu na Vás a tvrdí, že Vás nenávidí, je těžké to skloubit s tvrzením, že jste jeho jediná naděje. Zkuste brát chvíli to, co říká, tak jak to říká, nepřekládat si to po svém. Možná hodně kouří marihuanu, ale stále je on jako osoba zodpovědný za to, jak jedná, nedá se to svalovat na drogu. Proto bych tedy vycházela z reality, jaká teď mezi Vámi je a nenechala bych ho jen všechno negovat a odmítat. Ať sám řekne, jak si dál společný život představuje, co chce dělat. Pokud je takhle spokojený, je pak na Vás, abyste se zařídila po svém Vy. Neměňte proti jeho vůli jeho život, měňte kdyžtak svůj. Možná pak reálně uvidí, že už toho máte opravdu dost a celá situace mu dojde ve vší vážnosti. Potom bude prostor jít - nejlépe - společně za odborníkem. Do té doby by možná bylo dobré, kdybyste se došla poradit Vy sama někam osobně, jak s manželem jednat. Pokud budete chtít, ráda Vám někoho doporučím, pokud napíšete místo.