Podezření?
zi
Dobrý den, prosím o radu. Mám 19. letého syna, který cca od 16 let začal chodit za školu a kouřit trávu. Školu nedokončil a nyní začal chodit do práce (ještě neměl svoji výplatu). Vydělal si něco na brigádách, ale okamžitě to utratí. Od nás dostává občas jen pár drobných. Nechceme mu dávat na trávu, alkohol a cigatety. Problém je, že nám neustále bere peníze (menší i větší obnosy). Na trávě je pořád, ale mám obavy, aby v tom nebylo něco horšího. Příznaky k braní pervitinu, jako je zvýšená hovornost, nespavost u něj nepozoruji. Občas se napije alkoholu víc, než je zdrávo, tak že má dost často nějaká drobná poranění z pádů atd. Nevím, zda ho mám pedezřívat z braní jiných drog. Mluvím s ním o problému hodně, ale on samozřejmě tvrdí, že nic nebere a naše domlouvání a kontrolování ho hodně obtěžuje. V současné době se rozhodl, že půjde bydlet sám, ale bojím se, že pokud nebude nad ním kontrola, že to nedopadne dobře.
Předem moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
toto jsou velmi obtížné situace, pro rodiče obzvlášť a je to vcelku pochopitelné. Proto bych Vám v tuto chvíli doporučila osobní návštěvu poradny pro rodiče, kde byste měli více prostoru Vaši konkrétní situaci podrobněji probrat. Také se touto formou přes internet velmi špatně objektivně situace hodnotí, možná jsou Vaše obavy zbytečné, ale my to takto opravdu nepoznáme. Níže uvedu kontakt na kolegyni, která se specializuje na poradenské služby právě rodin.příslušníkům. Veškeré služby jsou bezplatné a také jich můžete využít zcela anonymně. Poradna se nachází v prostorách kavárny Cafe Therapy - v její zadní části, je třeba se nejdříve na konzultaci objednat.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234
mob : 739-268 527
e-mail : ctrnacta@sananim.cz
web : www.sananim.cz ( zadat poradna pro rodiče )
provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
kontaktní osoba : Mgr. Črnáctá Štěpánka
Mějte se hezky, ať se Váš problém brzy vyřeší. Pokud budete mít chuť, můžete napsat jak se situace dále vyvíjí. Přeji hodně sil.
S pozdravem M.K.