Podezření
hruštička
Dobrý den, nevím kam se mám obrátit. Má matka je přesvědčena o tom, že hulím marihuanu. Důvod? Stýkám se prý s pochybnými lidmi...Já jsem opravdu trávu jednou zkusila, ale nic mi to neříká. Nemám sebemenší důvod hulit ji. Matka mi však nevěří a já nevim jak jí to mám dokázat. Chtěla jsem si nechat udělat test na drogy, ale bojím se, že by našli stopy po trávě z toho, že jsem ji opravdu asi před měsícem jednou zkusila. Chce mě poslat do protidrogového centra, což je naprosto absurdní jelikož trávu nehulim, natož abych na ní byla závislá. Jak jí mám dokázat, že jsem čistá? Opravdu v testu najdou něco, i když jsem hulila tak dávno?
Děkuji za zodpovězení dotazu.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
to je opravdu mrzutá situace. V každém případě váš test na přítomnost marihuany bude negativní. Pokud se jednalo o jednorázovou zkušenost, která proběhla před měsícem, výsledku se obávat nemusíte. Možná že pravidelné orientační testy na THC z moči, které se prodávají v lékárnách, by mohly vaši matku přesvědčit, že marihuanu nekouříte. I když mi to jako úplně ideální řešení nepřijde, nevím, jak dlouho a jak často byste se musela testovat, aby to problém nedůvěry vyřešilo a trochu se obávám, že takto jednoduché to být nemusí. Možná by bylo rozumější se skutečně do toho "protidrogového centra" vypravit, ale zajít tam společně s mámou a v rámci osobního rozhovoru vaši situaci a problém nedůvěry probrat s někým nestranným, kdo má s řešením podobných problémů zkušenosti. Ale to by k takovému postupu musela být vstřícně naladěná i vaše matka. Každopádně, pokud je to pro vás přijatelný postup, zkuste s ní třeba o tom promluvit.
A ještě mě napadá, jestli se pravidelně pohybujete ve společnosti uživatelů marihuany, buďte raději opatrná. I přesto, že vám teď marihuana nic neříká a neláká vás, život může přinést nejrůznější změny a nové situace a všechno může být jinak.
Tak se držte a hodně štěstí.