Subotex
Mája
Dobrý den.Mám přítele,který asi před třemi bral tvrdé drogy.Doktor mu předepsal subotex na odvykání,ale on si ho píchá.Tvrdil mi,že to bylo jen třikrát,ale vim,že ne!!!Bere mi peníze,lže mi,ale přesto ho miluju a chtěla bych mu pomoci.O tomto problému se se mnou nebaví a já mám strach se ptát.Můžete mi prosím poradit jak reagovat a pomoci mu přestat?Děkuji.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
pokud vám váš přítel krade peníze, lže a odmítá se s vámi o problémech bavit, nevidím to s tím pomáháním příliš optimisticky. Pomoc totiž dost dobře nejde někomu vnucovat. A jestli váš přítel nemá dojem, že by nějaký problém měl, nelze mu ani nějakou pomoc nabízet.
Chápu, že přítele máte i tak ráda a trápí vás to. Jediné, co můžete nyní dělat, je snažit se s přítelem otevřeně komunikovat a o svých pocitech ve vztahu mluvit. A také si nastavit hranice, kam až jste ochotna ve své toleranci zajít a naopak, co už je pro vás v rámci vztahu nepřijatelné. A toho se pak i držet a dát to vědět i příteli. Určitě to nebývá jednoduché a možná byste si o všem, co vás trápí, nejdříve ráda promluvila s někým osobně. Můžete se obrátit na nejbližší Kontaktní centrum, která obvykle poskytují poradenství i rodinám a blízkým závislých. Jejich seznam najdete na www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci. Případně můžete znovu napsat a uvést region, vhodné zařízení vám doporučíme.
A buďte na sebe opatrná. Není úplně neobvyklé, když partner, který chtěl pomoci, nakonec začne brát také. Tím vás samozřejmě nechci podceňovat, ale stává se to.
Držím palce a přeji hodně sil do budoucna.