detox
vanessa
dobry den chtela bych se zeptat jakou formou se dela detox a jak dlouho to trva a jestli pri tom zpatki priberu svoji vahu nebo ne. protoze sem pred mesicem vazila skoro 100kg a mam ted 84kg a nechtela bych to samozrejmne nabrat zpatki jak to tedy funguje ? dekuji za odoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
délka a průběh detoxifikace je vždy individuální záležitostí a nelze dopředu přesně říci, jak se detoxifikační stav bude vyvíjet. Probíhá formou pobytu na detoxifikační jednotce, která je u Vás součástí Fakultní nemocnice ( kontakt níže ).
Co se týče návratu na původní váhu, s tím můžete s největší pravděpodobností počítat. Při konzumaci pervitinu je průvodním jevem nepotřeba konzumace jídla. Tudíž závislá osoba velmi rychle pociťuje velmi zjevný úbytek fyzické váhy. Pokud se pervitin vysadí, organismus se látky zbaví, nastane opět standartní potřeba konzumace jídla a váha se opět nabere.
Jestliže máte výrazné problémy s hmotností, bylo by rozumné toto řešit zcela jinou formou ( správné stravovací návyky, vhodný výběr potravin, cvičení apod. ). Pervitinem svoje potíže nevyřešíte, spíše si ,,zaděláte" na další a mnohem závažnější. Také si myslím ( a to zcela upřímě ), že je stále lepší varianta silnější pohodová holka - než-li hubená ,,vystíhovaná perníkářka"...
Chápu, že je pro Vás asi důležité, vypadat ,,dobře", ale věřte, s pervitinem se Vám to podaří jen velmi obtížne. Budete mít sice možná o pár kilo méně, ale také zároveň mnohem horší pleť ( bývají velmi časté boláky v obličeji, které se obtížně hojí ), celkové oslabení organismu, zdravotní potíže, psychické problémy, nástup toxické psychozy a plno dalších nepříjemných záležitostí, jako je např. ztráta sociálních kontaktů, dluhy, právní potíže atd...Na konzumaci nelegálních drog se vždy váží rizika, která absolutně nestojí za to, to podstupovat.
Zda-li uvažujete o nástupu na detox ( což bych Vám doporučila ), můžete se obrátit na K-centrum, které by Vám pomohlo zprostředkovat nástup a také byste se zde mohla poradit jak postupovat dále. Osobní kontakt je vždy účinější, také máte mnohem více prostoru na odpovězení veškerých otázek ( služby jsou bezplatné ). Zvažte to.
Psychiatrické oddělení při Fakultní nemocnici - detoxifikace
17. listopadu 1790
Ostrava
tel : 597 373 209
prim. MUDr. Jitka Svobodová
www.fnspo.cz
Kontaktní centrum o.p.s. RENARKON
Halasova 16
Ostrava
tel : 595 627 005
mob : 602-670 789
Jaroslava Gembalová
www.renarkon.cz
Mějte se pěkně a zkuste vše řádně zvážit.
S pozdravem M.K.