drogy
petra2
Dobrý den, potřebuju radu, jak se chovat ke kamarádovi, který zdřejmě spadl do drog...Je to tak, že kdysi dávno jel v pervitinu, pak si ho i vyráběl, skončil na dva roky ve vězení...pak jsme spolu každý den komunikovali, i jsme se spolu stýkali, povídali si, užívali svobody a tak. Během dvou měsíců našeho přátelství bylo všechno OK, byly 2 víkendy, kdy se mi neozval, omluvil se a já mu věřila. Ale teď je to 10 dní a neozval se mě ani svým rodičům, telefon má vypnutý a nám všem je jasný, že čistý není. Ale já už s ním nic nechci mít společného a bojím se, že se mi třeba pak ozve a já nevím jak se k němu chovat. Bojím se, když ho pošlu do pr..., tak do toho spadne, ale nedokážu mu důvěřovat a nechci si zkazit život. Tak mi poraďte, jak se k němu chovat, když se náhodou ozve...Díky Petra

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Petro,
to, že se závislá osoba ke konzumaci látky na které je závislá navrátí, se bohužel může stát. Těžko, ale takovéto situace objektivně řešit po internetu. K posouzení je zapotřebí především osobní kontakt a pohovor. V případě, že by Váš kamarád se opravdu k drogám vrátil a ozval se Vám, bylo by vhodné, aby od Vás dostal jasnou informaci o tom, že takto ho nepřijímáte.Kdyby se rohodl pro život s drogou, pro Vás znamená to, že to je jeho rozhodnutí a Vy za něj nenesete vůbec žádnou odpovědnost. Vaše odmítnutí kamarádství za situace, že opět užívá není důvodem k jeho braní i kdyby to použil jako důvod. A Vy se tímto rozhodně nenechte manipulovat. V případě, že by např.žádal od Vás nějakou formu pomoci, velmi zvažte své možnosti. U závislých osob platí především obecně známé pravidlo, že nejúčinější pomocí je právě nepomoci. Což pro blízké osoby uživatelů je právě to nejtěší. Pokud byste se chtěla více a konkrétněji osobně poradit jak vhodně se v této možné situaci zachovat, bylo by rozumné navštívit poradnu pro rodin.příslušníky a další blízké osoby a dozvědět se více. Tyto poradneské služby lze i využít v Kontaktních centrech pro uživatele nelegálních drog. Jsou to služby bezplatné a také jich lze využít anonymně.
Pokud byste měla zájem o některé vhodné kontakty, napište ještě jednou a uveďte města, která jsou Vám nejblíže a my Vám odborné zařízení velmi rádi doporučíme.
Zatím se mějte hezky a napište.
S pozdravem Markéta K.