Věřit?
Leyla
Dobrý den, můj přítel se mi přiznal že před 2 lety užíval pravidelně pervitin (po dobu 2-3 let) a další lehčí drogy. Ale nebyl na žádném detoxu či podobné léčbě. Nezmíňil se ani o tom jak bylo těžké přestat a jak mu bylo v průběhu. Přitom se o Tomto období baví naprosto otevřeně. Hodně společných přátel vědí o užívání a tvrdí (pouze z doměnky) že opravdu přestal, protože to neni poznat. Zajímalo by mě zda je tak lehké přestat úžívat drogy. Zda i když se občas vidí s ,,přáteli\" co tyto drogy užívají dokáže odolat. Jsem z Ústí nad Labem. Takže bych Vás tímto chtěla požádat o radu nebo případně o doporučení centra kde bych tyto otázky mohla s někým probrat osobně. Předem velmi děkuji za odpověd. S přáním hezkého dne Leyla

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Leylo,
dostat se z drog není nemožné, ale rozhodně to není snadné. Rozhodně to není snadné v momentě kdy se dotyčná osoba stýká s uživateli, ve velké většině je to spíše nemožné. I kdyby Váš přítel opravdu s drogami skončil, je rozhodně velkým rizikem právě kontakt se závislými osobami. Jsou lidé, krerým se podařilo přestat nelegální drogy konzumovat bez odborné pomoci, ale většinou se jim pak právě z těchto důvodů, nepodaří trvalou abstinenci udržet. Těžko toto, ale objektivně posuzovat po internetu, k objektivnímu posouzení je třeba především osobní kotakt a pohovor s osobou, které se problém týká.
Sama zvažujete, že byste odborné pomoci využila a Vaši konkrétní situaci, více a podrobněji rozebrala. Níže tedy udávám kontakt. V tuto chvíli je to asi to jediné možné rozumné řešení.
Kontaktní centrum DRUG - OUT Klub, o.s.
Velká Hradební 47/13
Ústí nad Labem
tel : 475 210 626
Mgr. Radka Kobližková
www.drugout.cz
K-centrum nabízí ve svých službách mimo jiné i poradenské služby pro rodin.příslušníky a další blízké osoby, jsou to služby bezplatné a také jich lze využít i zcela anonymně. Doporučila bych předem zavolat a dohodout si termín první konzultace.
Mějte se pěkně, pokud budete mít chuť napište jak to s přítelem dopadlo.
S pozdravem Markéta K.