Nevím kudy kam......
Terka
já si vás velice vážím věřím že dokážete pomoct prošla jsem si svím ale nevim jak začít je toho moc potřebovala bych o tom svama mluvit hodiny nevim jak začít....jsem devatenacti leta holaka ktera ma svy sny ale hati ji to tenhle zkurvenej svet a snad i sama si ho ničí ...prostě jsem poznala to svinstvo perník na kterym je to tak krasny ze slova nestaci pak jsem potkala lidi ktery si na tom zazily svy po case jsem pochopila a.....nenavidim ho a presto po nom touzim je mi po nom zle ale presto..ho opcas uziju vsem se frajerim ze ho nepotrebuju vsichni ve me videj neco co nejsem a ja i presto dokazu jim poradit jsem jak vrba ke ktery vsichni chodej a ja jim poradim ale sama sobe nedokazu pomoct nejsem tak silna jak na vsechny pusobim je to moje ulita kterou pouzivam tesi me kdyz pomuzu jim ale co ja??????vsichni me maj za tu ktera to ma vse pod kontrolou ale ja nemam...... ale nechci mluvit o piku na tom uz vim svy chi mluvit o alkoholu o marihuane a o tom ze bez tihle latek nemumim zit jsem veselej clovek miluju zivot a vazim si kazdy drobnosti ktera me ceka ,prekvapí..pet let sem nikdy nemluvila o me...jsem zas opilá ale ja nechci nechci znat alkohol travu, pervitin atd...ze zacatku je to fajn ale pak...ja chi mit skolu ja chci bejt uzitecna svetu a zatim si kopu vlastni hrop nechci kourit nechci nic ale milujuto a na druhou stranu nesnasim ja chci ven stoho kruhu tenhle zivot me nebaví chci chranit zvirata proti tyrani chci toho hrozne moc ale nejsem schopna se ktomu dokopat ja si to vse uvedomuju znam to nejhorší co život muze nabýdmou a uz stoprocentne vim ze takhle zit nechci...proc existuju pro vsechny a prosebe ne?ja to nechci nechci nechci ale potrebuju nekoho kdo by me pekne nakop a rek holka proberse .ja chci mit jednou svou vizitku a na ni napsany ing.nebo neco jinyho a jen jsem to potrebovala dostat ven je toho moc co bych potrebovala dostat ven chtela bych si o tom snekym promluvit nejsem narkoman urcite si reknete tvrdi ze neni takze urcite je mozna ze to v tomhle i vizni prijde vam to ale jsem jen zmatena dnesnim svetem a potkali me veci a ja se snima nak nezvladam sem alkoholik totalne nejvetsi vihulenec zlodejka a sem prave ze sem a sem clovek kterej nevi co ze zivotem je to proste husty ja jen touzim po odpovedi na me otazky a hrozne moc bych chtela pohopit sama sebe proc dokazu pomoct uplne cizim lidem ale pro sebe samu neznam odpovet ? proste sem koste ktera vidi hroznou srandu stim ze si zahuli a opije se pak je prece hrozna sranda ne??no to sice jo ale copak to tak de celej zivot??ja bych o tom potrebovala snekym promluvit takhle kdyz to pisu tak melu o tom pak o tom a nakonect stoho vznike hroznej kekel ja jen ze sem mentalne mimo sice si uvedomuju spostu veci ale----prece uz nejsem amla holka ja uz prece neco am zasebou a tet mam neco pred sebou a to co je predemnou to spatny bych chtela prekonat ale potrebovala bych totalne nejvíc pres drzku nebo ne?jakto ze si vsechno uvedomuju a nedokazu stim nic udelat???poprvy pouzivam tak moc slovicko chci ale ja touzim mluvit s oci do oci o me ja si o sobe potrebuju promluvit ja nechci skoncit tak jak skoncilo spostu lidi........

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Jsem ráda, že jste napsala a že jste se aspoň touhle cestou pokusila ze sebe dostat to, co se ve Vás nakupilo. Myslím, že by bylo asi rozumné si o tom všem, co cítíte, jak Vám je, s čím potřebujete přestat a kam se v životě vydat, s někým promluvit osobně. Řada lidí se někdy v životě ocitne v takovém zlomovém období, jako jste Vy, kdy chce opustit starý life style, o němž ví, že k ničemu nevede, ale nějak se jim to nedaří... Občas to bývá takový bludný kruh, čím víc si vyčítáte, že jste nemožná, nedokážete přestat, nedokážete se soustředit na věci, které byste chtěla, tím víc pak hledáte útěchu v alkoholu, trávě... Teď jste udělala jeden z prvních kroků, jak to změnit, tím, že jste napsala a požádala o nějakou pomoc. Nemusíte být jen vrba pro přátele a nemusíte se tvářit, že máte drogy a celý svůj život pod kontrolou. Můžete se klidně vypovídat, zorientovat se v tom, jak Vám je a co s tím dělat, s někým z odborníků, který Vás nebude soudit, hodnotit ani přikazovat, co máte dělat a co ne. Pokud mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla najít kontakt na někoho z kolegů psychoterapeutů, kteří by se Vám mohli věnovat. Zatím držím palce a nevzdávejte to, není důvod, proč by se Vám nemělo podařit ten životní styl změnit, studovat, dělat to, co Vás bude bavit a bude smysluplné...