závislost na čem?
Evžen
Dobrý večer. V mé blízkosti je osoba, která se chová velice podivně. Vím, že byla a možná je závislá na alkoholu, nevím. V poslední době jsem ale zažila jiné chování. Alkohol není cítit, osoba hovoří nesmysly, smyšlené příběhy, má jakoby ztuhlý jazyk, těžko se jí hovoří. Známý mi řekl, jestli to není anfetamin. Mám otázku. Jak anfetamin působí? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
amfetaminem zřejmě myslíte pervitin. Hlavními příznaky po užití této látky jsou velmi zvětšené zornice. Pervitin je stimulační látkou, takže osoby pod jeho vlivem jsou velmi energičtí, leckdy až roztžití, nemají potřebu konzumovat potravu a nepociťují únavu - nepotřebují spát. Je ale velký rozdíl zda je pervitin užit jednorázově nebo zda je užíván pravidelně. Při aktivnější konzumaci  bývá velmi častým jevem nástup toxické psychózy, což je stav velmi obdobný např.stavům, kteří prožívají lidé trpící schizofrenní ( paranoidní stavy, pocit pronásledování, pocit ohrožerní, nadměrné pozorování vlastní osoby a pocit, že se zhoršuje fyzický zdravotní stav atd...).
Velmi těžko se, ale toto hodnotí přes internet. K objektivnímu posouzení je především zapotřebí osobní kontakt a pohovor. Třeba osoba o které píšete nemusí mít přímo s drogami nic společného, může třeba užívat nějaké léky, může se začít projevovat nějaké psychické onemocnění, je více možností...
Netuším v jakém jste spolu vztahu, zda by otevřený rozhovor mezi Vámi byl možný. Zda-li ano, pokuste se na to zeptat. Pokud budete mít další informace, můžete opět napsat a pokusíme se vymyslet co by se dalo dělat.
Zatím se mějte pěkně a ozvěte se.
S pozdravem M.K.