je to alkoholismus
ewita
Dobrý den, jsem dívka 23 let.Ráda se scházím s kamarády takže ráda zajdu do hospody.Mám problém s tím, že vypiju stejně jak chlap.Alkoholu se nebojím, v tom smyslu,že ho dokáži vypít opravdu hodně třeba i 12 půlitrů piva během dne.Mám problém si dát v hospodě nealko a jen tak pokecat.vždy mě stáhne to pivo.Chtěla bych se zeptat co mám dělat?Vždy se mi dělali modřiny ale nyní jsem po víkendu pití opravdu celá modrá.Bojím se, že bych už mohla mít něco z játry nebo tak. Přes týden nemám potřebu moc pít ale na to pětipivo jednou týdně zajdu.Horší jsou jak říkám víkendy to můžu propít klidně pátek i sobotu..v pondělí a uterý na mě příjde zimnice, která se střídá s horkem a v noci studený pot.poraďte prosím jak s tímhle vším přestat.Chtěla bych to zvládnout sama bez nějakých doktorů atd. děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
dle toho jak jste svou konzumaci alkoholu popsala, i příznaky po vysazení alkoholu ( zimnice, horkost, studený pot... ), výpadky paměti atd... - situace začíná být vážná a pokud zavčasu nezačnete svůj postoj k alkoholu řešit, může být v blízké budoucnosti ještě vážnější.
Bohužel, s největší pravděpodobností to nezvládnete zcela sama a tato forma internetového poradenství má také pouze své omezené možnosti. Vzhledem k tonu, co jste uvedla ve skryté poznámce, doporučila bych vyhledat odbornou pomoc. Nejlépe terapeutickou podporu. Jde o to, že vnímáte u sebe určité ,,bloky", které s největší pravděpodobností přebíjíte nadměrnou konzumací alkoholu a bylo velmi rozumné začít pracovat na jejich odstranění a na Vašem postoji k alkoholu obecně.
Vše má své příčiny a je dobré je najít, protože jedině takto se můžete pokusit některé věci na svém životě změnit, některým situacím předcházet, více některým pocitovím záležitostem porozumět... Níže uvedu kontakty i přes to, že jste uváděla, že nechcete nic řešit s doktory. Zkuste to zvážit.
Ambulance AT při Fakultní nemocnici Olomouc
I.P. Pavlova 12
Olomouc
tel : 588 444 618
MUDr. Jarmila Šmoldachová
Psychiatrická ambulance při Vojenské nemocnici
Sušilovo náměstí 5
Olomouc
tel : 973 407 090
prim. MUDr. Jiří Bilík
Centrum CKI ( centrum krizové intervence )
Dolní náměstí 33
Olomouc
tel : 585 223 737
MUDr. Libor Gronský
Mějte se hezky a vše řádně zvažte. Pokud budete mít další doplňující otázky, můžete se na nás bez obav opět obrátit.
S pozdravem M.K.