perník
anonymní
Dobrý den,
Před 4 lety jsem bral perník,dostal jsem se do šílených psycho stavů ,tak jsem s tím sekl,šel na léčení a všechno bylo ok.Ani nevím jak se to stalo,ale vletěl jsem do toho znovu,už dva měsíce v tom zase lítám naplno.Minulý týden jsem šel na Renarkon a obědnal se na detox a léčení znovu.Byl jsem zase úplně vymaštěný a mimo,teď 5 den neberu,ale je to síla.Nevím co dál,potřeboval bych chodit do práce a vydělávat,ale všechno jsem tak po...,že mě i z práce vyhodili a teď ,když půjdu do komunity na rok,tak budu zas bez peněz.Už nevím jak dál,vůbec nechápu co to dělám.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
bohužel, někdy je cesta k trvalé abstinenci trochu složitější a hold k ní někdy i patří ,,relapsy" a opakovaná ,,zakopnutí"...takto to prostě se závislostí je. Jednoduché to zrovna není, ale není to neřešitelné. Velmi dobře jste zareagoval a znovu vyhledal odbornou pomoc. To hodnotím opravdu velmi kladně. Ne vždy takto závislé osoby učiní. Rozhodl jste se správně. Naprosto chápu, že potřebujete vydělávat finance, ostatně to v dnešní poměrně složité době musíme všichni, ale ruku na srdce - jak byste asi se svou závislostí fungoval a jak byste asi vydělával ? Myslím, že je opravdu velmi rozumné řešení se zprvu dát do pořádku, po té můžete plnohodnotně fungovat v tom ostatním. Vše má svůj postup a teď je na prvním místě vyřešit problém s drogami. Léčba v komunitě je s ohledem na délku trvání samotné léčby tím nejúčinějším co se v současné době s možností nabízí. Zajisté je pak vhodné pokračovat po ukončení léčby doléčováním. I to je nezbytný článek v tomto procesu a rozhodně byste jej neměl podceňovat. Jak jste již sám měl možnost pocítit, to nejtěžší přichází právě po léčbě, takže je velmi rozumné býti i nadále v kontaktu s nějakým zařízením.
Váš dotaz končí tím, že uvádíte své pochyby o tom co teď děláte. Rozhodně se netrapte tím co se stalo. Berte to jako další zkušenost, bez které by to třeba ani nešlo. Zkusil jste, že tudy cesta prostě nevede a rozhodl jste se to řešit správně. A já Vám držím palce, aby tato léčba byla Vaší léčbou poslední...
Mějte se hezky, pokud budete mít potřebu ještě před nástupem na detox napsat, klidně můžete. Pokud budete chtít, dejte vědět jak se Vám v léčbě daří. Tak hodně štěstí !
S pozdravem Markéta K.