Podezreni ze partner uziva drogy
Pavla
Dobry den prosim o radu jak nejucineji zjistit zda partner uziva drogy nebo ne.Od nej vim ze drive uzival pervitin ale nevim zda tomu je tak i ted i ted.Rada bych zjistila pravdu tak moc prosim o radu.Jak nejlipe zjistit z testu a take priznaky ohledne chovani.Dekuji Pavla

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Pavlo,
tážete se na příznaky po užití pervitinu : rozšířené zornice, nechutenství, absence spánku, pervitin je stimulační látka, takže osoby pod jeho vlivem jsou velmi energičtí, upovídaní, leckdy až roztržití. Také je rozdíl v účincích při jednorázovém užití a každodenním braním. Při dlouhodobější konzumaci je celkem obvyklé, že osoby užívající látku pervitin jsou i v tvz.toxické psychóze ( stav obdobný stavům, kteří prožívají osoby trpící např.schizofrenií - pocit pronásledování, paranoidní stavy, úzkostný pocit ohrožení, či nadmíra pozorování se a pocit, že se zhoršuje zdravotní fyzický stav apod. )
Pokud máte dojem, že se Váš přítel vrátil ke konzumaci drog, bylo by dobré to začít řešit. Rozhodně, ale nezačínejte bez toho, než -li se sama osobně poradíte jak vhodně a účinně postupovat dále. Níže uvedu kontakt na zařízení, na které se můžete bez obav obrátit a vše potřebné osobně a více konkrétněji rozebrat. Také se můžete poradit, zda použít či nepoužít kontrolu pomocí testu nebo jaká nastavit pravidla, pokud se užívání prokáže. Toto zařízení se specializuje na rodinné příslušníky uživatelů nelegálních drog a veškeré služby jsou bezplatné, mohou být i anonymní. Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy - v její zadní části, na konzultaci je třeba se předem telefonicky či e-mailem domluvit.
Poradna pro rodiče, partnety a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234
mob : 739-268 527
kontaktní osoba : Mgr. Čtrnáctá Štěpánka
e-mail : ctrnacta@sananim.cz
web : www.sananim.cz ( zadat Poradna pro rodiče )
provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
P.S. nebojte se na poradnu obrátit, plno rodičů/partnerů - plně poradenských služeb využívá, když budete mít chuť, napište jak se situace s partnerem vyvíjí. Zatím se mějte hezky a přeji hodně sil.
S pozdravem M.K.