Mudr.Minařík re
irena
Dobrý den pane doktore, dnes je to týden, co xanax vysazuji o těch 0,25 mg, pociťuji větší úzkost a byla i ataka, ale udržuji stále tu dávku 1,25 mg z 1,5 mg, cipralex mám měsíc 10 mg a miabene 20 mg, lékařka říkala že by zkusila navýšit cipralex na 15 mg, ale toho se bojím, tak je to začarovaný kruh, tak asi budu raději vytrvávat a snažit se to nějak překlenout, nevíte o něčem co by mi mohlo trochu pomoci, slyšela jsem o hořčíku, ale nevím kolik mg bych mohla a třeba i bylinky, ale také nevím jaké a kolik, chtěla bych se to xanaxu opravdu zbavit, děkuji Vám moc i za minulou odpověd a přeji Vám moc hezký den

Odpověděl: Jakub Minařík
Cipralex klidně navyšujte, pokud nemáte vážné nežádoucí účinky, je to bez obtíží. Nebojte se toho, je potřeba stav maximálně farmakologicky stabilizovat antidepresivy a jinými, nenávykovými léky, bez toho BZO nevysadite. Cipralex se pak - dle mé zkušenosti ve srovnání s benzodiazepiny vysazuje pohodově, pokud to ovšem základní onemocnění (míním tím panickou poruchu) dovolí.
Stran podpůrné medikace - obvykle doporučuji Magne B6 1-1-1, Meduňku lékařskou - klidně celodenně, stále. Jako nefarmakologické podpůrné prostředky - zcela pravidelný životní styl, včetně časů uléhání na lůžko, vstávání - přes den nepospávat. Omezením a nebo vyloučení alkoholu, mít naplánované aktivity na celý den, podpůrná psychoterapie či poradenství.