Subst. léčba
Domča
Dobrý den, potřebovala bych kontakt na nějakého dr. , který by napsal mému příteli Subutex. Stal se závislím po měsíci užívání opiátů - jen makovice, ale tvrdí mi, že je mu strašně špatně, pokud je nemá...chodí do práce, máme rodinu...chce vše řešit v anonymitě..jediné řešení vidím v subst. krátkodobé léčbě ambulantně, myslim,že situace neni tak hrozná..ale moholo by být hůř.
Prosím poraďte - kam v Praze...jen Dr. žádná krizová centra, tam ho nikdy nedostanu...
díky

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
v Praze je více možností, takže si můžete vybrat. Pokud jde o anonymitu, to bohužel nepůjde. Tak jako při běžné návštěvě lékaře, je třeba se prokázat OP a kartičkou pojištěnce. Stejně tak i u lékařů, kteří se zabývají substituční léčbou, je toto nezbytné. Anonymně lze využívat Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog, ty zpravidla bývají nízkoprahová zařízení. Také nevím co vše vnímáte jako krizová centra, možná pro Vás tento seznam zařízení, bude nevyhovující. Nepočítejte s tím, že přítel navštíví jednou lékaře, ten mu napíše substituci a tím vše končí. Substituční léčba je proces, který má svá přesná pravidla, pravidelné prohlídky, také se předpokládá spolupráce a především motivace.
Centrum ambulantní detoxifikace a substituce, o.s. SANANIM
Spálená 12
Praha 1
tel : 222 924 245
MUDr. Jakub Minařík - subutex
Oddělění pro léčbu závislostí, Apolinář při Všeobecné fakultní nemocnici
Apolinářská 4
Praha 2
tel : 224 968 216
MUDr. Jaroslava Skřivánková - metadon
tel : 224 968 207
MUDr. Zdeněk Veselý - subutex
Fakultní nemocnice Motol
V úvalu 84
Praha 5
tel : 224 436 901
prim.MUDr.Jiřina Hobstová, Csc - subutex
Drop-in
Ve smečkách 8
Praha 1
tel : 224 810 197
MUDr. Zdeněk Veselý - metadon
tel : 261 219 199
MUDr. Jiří Presl - subutex
Španělská 8
Praha 2
Psychiatrická ambulance - substituční léčba
Bělohorská 33
Praha 6 - Břevnov
tel : 233 351 603, 233 334 284
MUDr. Jiří Syrovátka, MUDr. Drahomíra Syrovátková
P.S. ať se partnerovi vyabstinování podaří s co nejmenšími komplikaceni. V případě dalších dotazů se na nás můžete opět obráti. Mějte se hezky.
S pozdravem M.K.