suboxone
Cuketa
Dobrý den,
nejdřív bych ráda popsala ve stručnosti naši situaci. Můj muž byl před lety závislý na heroinu. Dostal se z toho sám a už je to tak 10 let. V našem vztahu bylo všechno v pořádku, můžu snad říct, že ideální vztah, který bych neměnila. Manžel pracuje, má spoustu koníčků včetně našeho dítka. O jeho závisloti jsme párkrát mluvili. Letos na dovolené se ale můj klid naprosto narušil. Našla jsem tablety Suboxonu. A když jsem zjistila k čemu slouží, nevěděla jsem co dělat.
No a proč vám píšu? Když jsem se na rovinu zeptala manžela, proč je má, začal si vymýšlet různé pohádky. Po určité době se svěřil, že se mu před rokem vrátil stav chuti po droze, že byl z toho dost vyděšený a tak zajel do poradny, kde mu to předepsali....ale že můžu být v klidu. Jenže já nejsem, těch tabletek totiž nebylo jen sedm (jak by teoreticky měl jen získat) ale našla jsme jich mnohem víc. Přestala jsem mu věřit a za vším vidím lži... i když z jeho chování jsem nic, co by se mohlo týkat reakcí na heroin, nezpozorovala. Nevím, mám strach a i když se nejedná přímo o drogu, ale o \"pomocnou ruku\", zda to tak můžu napsat, nevím, jestli se dlouhodobé užívání suboxonu může nějak projevit na zdraví člověka ? A vůbec prostě mě tahle situace děsí, ale nemůžu se s tím nikomu svěřit..

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
situace, kterou popisujete Vás vyděsila a je to i vcelku pochopitelné. Žila jste v plnohodnotném vztahu a najednou se objevilo ,,něco" co Vám tento dojem kazí a Vy zákonitě nevíte co s tím. Je dobře, že jste napsala.
Suboxone je částí medicínského, sociálního a psychologického léčebného programu u uživatelů se závislostí na látkách opiátového typu. Léčbu předepisují a sledují lékaři, kteří jsou specializováni na léčbu závislostí. Otázkou pak je, proč Váš manžel užívá tento substituční přípravek i po 10-ti leté abstinenci od heroinu, se kterým měl potíže, jak jste uvedla. Zmínila jste, že Vám muž přiznal, že se u něj objevila ,,chuť" a on řešil tuto situaci návštěvou poradny...Nevím, nechci Vás nějak děsit, ale pokud by se jednalo pouze o ,,chutě" které se během abstinence průběžně mohou dostavovat, předpokládala bych, že se tento problém bude řešit zvýšenou terapeutickou podporou. Ale těžko toto hodnotit přes internet, obávám se, že nelze být zcela objektivní a nerada bych udělala špatný závěr.
Tak jak situace opravdu vypadá, ví zcela nejlépe Váš muž. Zkuste s ním o tom otevřeně hovořit. Možná by nebylo úplně od věci, než-li se do toho pustíte, se dojít osobně poradit. Osobní konzulatce jsou v této problematice zcela nejúčinější. Vy se můžete dozvědět dolňující, chybějící informace, poradit se jak vhodně komunikovat, jaké zvolit další kroky, jaká nastavit pravidla pokud budou třeba atd...Veškerá odborná zařízení, která se specializují na léčbu závislostí, se též věnují poradenství pro rodinné příslušníky, nebojte se jich využít, navíc jsou to služby bezplatné a také mohou být i anonymní. V tuto chvíli se mi to jeví jako nejrozumější možné řešení.
Napište odkud jste, města která jsou pro Vás dobře dostupná, vhodné zařízení Vám rádi doporučíme. Zatím se mějte hezky a napište.
S pozdravem M.K.