drogy za volantem
marek
Ve chvili kdy jsem mel v podnikani nejvice prace kdy jsem pracoval v posledních dvou dnech 23 hodin denne jsem potkal policii ,ktera pila kafícko na benzine. Doslo k duklade kontrole a urazkam na muj vzhled.Doslo ke kontrole,dobrovolne sem podstoupil testy a dobrovolne se priznal ze jsem temer kazdodenni kurak marihuany na kterou byl test udelan a u lekare pri otazce jak uzivam drogy jsem uvedl i pervitin.Nasledne byl odebran prukaz a cekalo se dva mesice na vysledky Pote jsem byl zdesen z výsledků kdy pervitin mel hodbnotu prez 6,1 a marihuana 0,5. Pravdive jsem uvedl ze jsem uzil pervitin před 6 dny v pondeli vecer a chytli me v sobotu rano v pul 5 a marihuanu vecir pred okolo 20 hodiny. Moje vypoved byla oznacena za lez a proto muj dotaz je zda vysoke hodnoty nemohlo vyvolat naslene uzivani ,ve vecim mnozstvi, energi drinku ci jinych veci ci zda v krvi jsou aktivni slozky a neaktivni slozky nebo co melo za nasledek to ze hladina byla i v tuto chvili takto vysoka. Drogy uzivam pouze rekreacne ale cca dva mesice pred bylo uzivani castejsi. Uzivatelem drog jsem okolo 7 let a zatim nejsem zavisly ale setkavam se s odsuzovanim z duvodu dredu a vzhledu a tim ze se drogami netajim a mohu se onich bezproblemu otevrtene bavit od spolecnosti!!! Dekuji vam za odpoved jak bojovat proti diskriminaci a policii ktera si v dnesni dobe pokud chce muze delat co chce. Heslo pomahat a chranit je krasne ale zatim jsem nikde nevidel ze by bylo dodrzovano. V tuto chvili me napadaji i myslenky protestovat na jednani takovichto lidi jakymikoliv dotupnymi prostredky!!!!! S pozdravem a dikem ze tu lidi jako jste Vy jsou. M.Tomeš

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den.
Pervitin lze z moči detekovat až 21 dní od posledního užití - to v případě intezivního každodenního užívání. V případě občasného užívání je pochopitelně tato doba kratší - týden až deset dnů. Při použití testů z krve lze pervitin zjistit 1 až 3 dny. Doby se mohou individuálně lišit také v závislosti na metabolismu organismu, záleží i na citlivosti a typu použitých testů. Výsledky testů směrem k pozitivitě mohou ovlivnit některé léky, určitě je však neovlivní pití energy drinků.
U marihuany je situace složitější. Metabolity THC jsou z moči u pravidelných kuřáků zjistitelné až 1 měsíc, vyjímečně i déle. (Z krve je to kratší doba - cca do 2 týdnů). Při testech silniční kontroly je však podstatné ne to, zda vám najdou tyto metabolity, protože ty samy o sobě ještě neznamenají, že jste pod vlivem marihuany. Důležité je, zda vám najdou v krvi tzv. "aktivní THC", které lze z krve detekovat do cca 18 ti hodin od posledního užití a pozitivní výsledek znamená, že vaše řidičské schopnosti jsou dosud marihuanou ovlivněny. Píšete, že jste si THC zakouřil večer a test vám byl proveden brzy ráno. V tomto případě bych pozitvní výsledek na tzv. "aktivní THC" považovala za pravděpodobný.
Ohledně detailní interpretace výsledků vašich testů bych vám doporučila, abyste je konzultoval přímo s laboratoří, kde vám je prováděli, nebo se obrátil na Toxikologickou laboratoř Praha, ul. Ke Karlovu 2, tel. 224 967 188. Pokud byste potřeboval právní poradenství, můžete se telefonicky či emailem obrátit na Právní poradnu A.N.O. v Praze, která poskytuje bezplatné právní poradenství v oblasti drogové problematiky. Kontakt najdete na www.asociace.org
Na jednu stranu chápu, že se můžete cítit rozhořčen, že jste společensky diskriminován stran vašeho vzhledu, což může být nepříjemné a v pořádku to samozřejmě není. Na druhou stranu, vzhled-nevzhled, pokud vás Policie chytí, že řídíte auto pod vlivem psychotropní látky, je to, že vám sebere řidičák, naprosto legitimní postup a jako nějakou diskriminaci to vnímat nelze.
Možná by stálo za úvahu zkusit tu marihuanu a taky pervitin nějak výrazně omezit. Píšete, že závislý nejste, tak by to neměl být až takový problém, ne? Jinak se trochu bojím, že časem mohou dorazit i nějaké další průšvihy.