THC vyvoj plodu
Anna Maria
Vazena pani doktorko, jsem ve 13 tydnu tehotenstvi. Prvni testy, ultrazvuk a krev jsou v poradku. Bohuzel muj pritel kouri denne marihuanu kolem 15 let. Ja jsem nekuracka. Jake mohou nastat potize pri vyvoji plodu a po narozeni? Dekuji Anna

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud nekouříte v těhotenství marihuanu Vy, tak nenarozené dítě ohrožené není. Samozřejmě lze brát v potaz i pasivní kouření, pokud partner marihuanu kouří doma a Vy jste u toho, ale nemyslím, že by to mohlo mít nějaký patrný vliv. Užívání konopných drog v těhotenství (ani když byste marihuanu kouřila přímo Vy) nemá závažné dopady ve smyslu např. vrozených vad, i když samozřejmě nějaké zdravotní důsledky mít může, zvláště v případě intenzivního užívání drogy. Ale píšete, že sama nekouříte ani cigarety a počítám, že ani marihuanu, takže to zmiňuji spíš pro doplnění. Spíš jde o to, jak bude pak partner, který denně kouří marihuanu spolehlivým otcem a oporou pro Vás, až se miminko narodí... Zvažte, zda s partnerem na toto téma nepromluvit. Neznám žádné podrobnosti o Vás, o Vašem příteli a Vašem vztahu, takže je těžké něco konkrétního v tuto chvíli poradit. Zatím přeji hodně štěstí a když byste potřebovala, tak znovu napište.