to snad ne
zoufala
Dobry vecer, takovéto odpovědi jsem se presne obavala.Musim se přiznat,že věřt nynějšímu přítelovi mi dělá veliké problémy.Na něčem jsme se dohodli a on uz to porusil.nerekl.tajil.a byl prozrazen.Ted mame pravidlo nové.Pokaždé u toho jsem ja,tim padem mam pod kontrolou jak casto ,,to´´ dělá!Jen doufam,ze timto stylem se jeho zpusob aplikace zmenší a zmírní.Proste že bude pomalu omezovat.On má na druhou stranu velikou snahu.Pred tím,než nas dal osud takto dohromady byl zcela jiný člověk.Kdyby jste ho znala osobne třeba si ani nevšimnete že je uživatelem,no vy možná asi ano,jako dbornice,ale na pohled neni z chovani a jednani patrné že by byl nejaká kedra.Jsem na važkách,na křižovatce a nevim jakou cestou se mám dát?!Zkoušet to vsechno omezit jak on tak ja?jenze jde to vubec je to možné?když se človek pohybuje jen mezi lidma co se také perniku zrovna neštítí,ba naopak?ja jsem na tom tak,ze mi žádní přátelé už nezbyly.Díky tomu co se stalo se e me otocili vsichni zády místo pomoci ukazaly se ti kterým na vás opravdu zalezi a ty spocitam na prstech jedné ruky.+rodina(máma).Jenze pritel se bavi s uplne jinyma pro me cizima(znamima fetackama) z okoli,protoze pro nej jsou to lide se kterymi trebas vyrustal...bo je zna z rodneho mesta.Navic ja byla,žila pul roku docela vizolaci od vsech a tito lide o nichž si nemyslim nic dobrého mi nestoji za to.Konečně dotaz jakou sanci mame?mam?zbavit se drog kdyz si sama o sobe myslim,ze zas takový problem by to nebyl...ale uz skoro 6 le jsem uzivatelkou s tim ze teprve posledni rok dva da se ric casto,neli denne!sama se bojim toho zjisteni,jak velký problem mám.a natoz jak velký problem ma on?Už sme se o tom spolu bavili a óba vime ze az bude nejhur az na tom budem oba tak spatne,ze se proste zbalime a utečeme...ze je to o jediné co nás muze spasit?!pryc od tech lidí!(do jiné zeme zacit nový zivot)jenze co kdyz nechci tak radikalni resení,nebo se i bojim,že nikdy nenastane taková situace dy sebereme odvahu a odcestujem.proto se tedy ptám na základě informaci,které jsem vám poskytla,sverila jakou lecbu ci nelecn´bu by jste mi konkfetne doporucila.a memu pritelovi?nebo nejlepe obou dohromady?nejblíže máme Prahu,když tak...kdyby jste psala nějaké adresy...zarizení.Predem mockrát děkuji za tak možná hloupý dotaz....asi se lidé ptaji na závaznejsi problemy a reší mnohem horší zivotní situace,nez ja,tak děkuji za váš čaS.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
Váš dotaz rozhodně není hloupý. Sama uvádíte ve svém psaní, že stojíte na křižovatce, rozhodujete se jak dál, hledáte řešení, to přece jsou samé vážné záležitosti a rozhodně v lehké situaci nejste. Také velmi pozitivně hodnotím, snahu o odborné poradenství, i když touto formou po internetu jsou možnosti trochu omezenější, než-li např.u osobního kontaktu, který je zajisté účinější. Nicméně, je určitě dobře, že píšete a hledáte pro sebe a pro přítele možná řešení.
Jak jsem Vám již psala v předešlých odpovědích, vztah dvou závislých osob je vždy velmi komplikovaná záležitost a ve velké většině případů, to spíše končí nevalně. Rozhodně nijak zvlášť nefungují tvz.,,záchrané akce" jako jste popsala Vy...to, že přítele kontrolujete, abyste měla přehled kolik si dal a jak si to dal, v zásadě nic řešeší. Pokud bude chtít, bude si brát jak on uzná za vhodné a Vy se můžete domnívat jak se snaží. Také si myslím, že kontrola do vztahu dvou dospělých lidí, asi moc nepatří. Kdybyste nebyli na drogách, nemuseli byste podobné věci vůbec řešit a užívat si jiných a rozhodně příjemnějších momentů, než-li přemýšlet nad kontrolou a dalšími jinými podivnostmi, které se k závislostem váží.
Když budu zcela upřímná, udělala byste nejlépe, kdyby jste v sobě sebrala odvahu a od přítele odešla. Obávám se, že pokud tak neučiníte, těžko se pak budete dostávat z drog. Sama přece už musíte tušit v jakém jste to maléru. Přátelé Vás opustili, šestileté občasné braní vyústilo v každodenní braní, nepracujete, kam až chcete zajít ? Napadá mě tak, že ještě byste mohla přejít k i.v.aplikaci jako přítel...Život na drogách, je také tak trochu ,,život v iluzi" a nemyslete si, že když se seberete a odjedete do jiné země, že tím něco vyřešíte. Nevyřešíte vůbec nic, protože ty všechny problémy, které máte si pěkně odvezete sebou. Před nimi se opravdu utéct nedá. Pokud je nevyřešíte zde, nevyřešíte je ani nikde jinde. Přecejenom si myslím, že řešit takto obtížné záležitosti, jakou je závislost na nelegálních drogách, je mnohem snažší řešit v zemi své, s ohledem na jazykovou bariéru a také z finačních důvodů.
Ptáte zda máte šanci. Šanci má každý, kdo si svůj problém uvědomuje a je ochoten ho začít řešit. Léčba drogové závislosti je záležitostí zcela dobrovolnou a má smysl v ten moment, kdy je osoba, které se tato potíž týká ochotna spolupracovat. S odbornou pomocí se šance samozřejmě mnohonásobně zvyšuje a celý tento dlouhodobý proces je lépe zvládnutelný. Dnes již je plno lidí, kteří abstinují dlouhodobě a drogy jsou pro mě dávno zapomenutá minulost. Žijí si své životy a smysl svého bytí, našli v něčem jiném, plnohodnotném. To samé můžete docílit i Vy....
Žádná z léčeben či komunit by Vás nepřijala jako pár. Během léčení by vztah celý terapeutický proces pouze narušoval. Pokud byste se opravdu léčit chtěli a nehodlali se rozejít, museli byste každý sám a za sebe. Píšete, ale pouze Vy, těžko říci, zda by Váš přítel vůbec na tuto možnost přistoupil. Ale dle toho co jste o něm uvedla, zřejmě není ve stadiu, kdyby o další případné léčbě uvažoval. Vy byste se, ale měla více soustředit na sebe. Jestli pociťujete, že Vaše konzumace drog již dávno přerostla zcela v něco jiného, než-li pobavení, které zprvu bylo možná fajn, zkuste se zamyslet nad tím, zda to takto i nadále chcete.
Uvedla jste, že je Vám dobře dostupná Praha. Doporučila bych Vám navštívit toto zařízení :
Denní stacionář SANANIM
Janovského 26
Praha 7
tel : 220 803 130, 220 800 041
gsm : 605-212 175
e-mail : stacionar@sananim.cz
web : www.sananim.cz  ( zadat Denní stacionár DST )
vedoucí zařízení : PHDr. Preslová Ilona
K nástupu do tohoto zařízení nemusíte mít žádné doporučení, nemusíte se ani předem objednávat. Úplně nejjednoduším způsobem, je přijít na tvz.Motivační skupinu, která je vždy v ÚTERÝ a ČTVRTEK od 10.30 do 12.00hod.
Pokud byste si přála individuální pohovor je zcela nejlepší si předem zavolat a domluvit se. Vstupem do tohoto zařízení se k ničemu nezavazujete, můžete se poradit, rozhodnout se jak dál. Vše je na Vás a na Vašem rozhodnutí.
Pokud budete mít další otázky, můžete se na nás opět obrátit. Pokud budete mít chuť, můžete napsat jak se situace vyvíjí a jak jste ve Stacionáři pochodila.
Mějte se pěkně, držím palce.
S pozdravem Markéta K.