abstinence od pervitinu
Ester
Dobrý den.Naposledy sem sem psala v září minulého roku..radili jste mi přijít za vámi, to se mi nepodařilo, nějak sem to zvládla..abstinuju od pervitinu uz 19 měsíců, prošla jsem denním satacionářem pro hraniční osobnosti (na 9 měsíců), zvládla sem první ročník školy,kterou jsem si vybrala, abych zase nejakým způsobem navázala nit života. Dokonce sem párkrát měla pérko před sebou na stole, dávku co sem dostala zadarmo, ale necítila sem potřebu do sebe něco cpát, stačily mi dvě pivečka:) Za tohleto sem na sebe prostě pyšná (zpětně,když si to tak uvědomuju a čtu tady problémy s pérkem ostatních)...teď chodim na docházkovou skupinu jednou týdně a to mě nestačí..poslední měsíce upadám do čím dál větší letargie a velice pozvolna do deprese, kterou ted cim dal casteji citim i fyzicky,jako že mam tělo strašně strašně těžký a hybat rukama,nohama,přitom musim překonavat odpor,kterej mam usazenej vsude po těle,odpor jenom k existenci, ze musim vnimat, reagovat, pokud mozno nevypadavat z běhu života zpusobem,který by se těžko napravoval.Čim dál častěji mám pocit,že už se prostě nezvednu,okleštuju aktivity,snažim se nějakym zpusobem fungovat, ale je to čím dál těžší..je to strašně těžký..taky mám zdravotní problémy a ty se spíš jak jde čas horší než lepší..netušim kam se to ubírá, celá ta realita ve který žiju a mám pocit,že to de do prdele, bojim se že jednoho dne ztuhnu nadobro...je toho spousta co bych chtěla někomu říct, poslední dobou sem přestala i mluvit,jako bych na to neměla energii a hlavně se mi to v hlavě vubec neformuluje,mozek mi tuhne a zamrzává...mohla bych k vám přijít teď?Nechci se zabíjet,ani si vzít,jen to takhle dál nejde,něco musim udělat,ale nevim přesně co...aspoň mluvit,mluvit, o všem...přišla bych do Janovskýho...zatim nashledanou

Odpověděl: Bára Orlíková
Koukám, že máte za sebou docela dlouhou a náročnou cestu. Devatenáct měsíců je opravdu velmi dobré skóre, gratuluju. Máte pravdu, že to, co teď prožíváte, je nejspíš na nějaké osobní popovídání než na intervenci po internetu. Občas se prostě stává, že se najednou po dlouhé době abstinence objeví nějaká netušená překážka třeba v té podobě, kterou popisujete. Vydržet abstinovat chce hodně energie a občas je to vysilující, mám dojem, jako byste upadla do stavu, kdy vás to, co jste udělala nebo teď děláte, úplně neuspokojete, a že nemáte z čeho brát energii na další cestu. Možná, že už je pro vás prostě dlouho nějak všechno příliš stejné a jednotvárné a proto je to tak ubíjející. Nebo se vám po delší době abstinence vyplavují některé věci z minulosti, které byly dlouho překryté pervitinem a které vám teď berou vám sílu. Každopádně určitě existují možnosti, jak se z toho vzpamatovat a pokračovat dál, první krok jste udělala už jen tím, že jste se ozvala. Buď se můžete obrátit na Denní stacionář, Janovského 26, Praha 7, tel.: 02/ 20 80 31 30 nebo na Doléčovací centrum, které by možná po tak dlouhé době abstinence vyhovovalo vašim potřebám víc, adresa je Novovysočanská 604/A, Praha 9. V doléčováku pracuju, takže mi můžete zavolat na telefon 02/ 84 82 68 44, ráda vás uslyším. Držím vám palce.