pervtin jen občas, ale stejně to jde do háje.
yezo
Mám 2 dotazy. 1. když mám dobrou náladu, třeba po nějakém úspěchu, nebo často přichází radost a spokojenost bez příčiny na začátku léta, tak po chvilce se připojí zvláštní neklid, vzrušení, rozjaření a dostanu hroznou chuť na piko. Dřív jsem ho užívala jednou za čtvrt roku bez problémů. Teď se frekvence nezvýšila, ale jedu několik dní v kuse a vždycky udělám průser, který se pak těžko žehlí. Hlavně vysvětlovat, kde jsem jako byla, proč nedorazila na dohodnuté schůzky, poslední dobou i průser v práci. Nerozumím tomu, proč chuť na drogu přichází v době, kdy mi je fakt super. Několikrát jsem odolávala té chuti, protože jsem tušila, jak to skončí, ale pak jsem si nalhala, že si dám jen maličkou nitku a skončilo to zase 4 dny beze spánku, přečerpáním účtu do mínusu a znechucením sama ze sebe. Proč si nedokážu užít, že mi je přirozeně dobře? 2. dotaz: vždycky po takovém excesu se cítím dlouho nedobře, původní euforie je samozřejmě fuč. Vím, že to je logické, protože se vyplácají neurotransmitery působící dobrou náladu. Ale je normální, že se někdy cítím pod psa i 14 dní potom? Nic mě nebaví, akorát jídlo, spánek a čtení bulváru. Zanedbávám koníčky, neberu telefony. Nedokážu si racionálně vysvětlit, proč takhle nárazově fetuju, když mi je za střízliva dobře a drogy mi působí takové propady. Vždycky si řeknu, když mi je blbě, že už to fakt stačilo a až mi otrne, objeví se myšlenka, co takhle malý zpestření, miničárečku a v noci jít spát jako obvykle. A dopadne to, jak jsem popisovala. Je mi 32 let a kazí mi to i vztahy s lidmi. Drogy tajím, někteří z blízkých se bojí, že jsem duševně nemocná. Pár jich asi tuší, o co jde, ale když sě zaptali přímo, lhala jsem. Cítím nutnost změny. Hodně mi to komplikuje život.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
to co popisujete, jak máte potřebu konzumace pervitinu v momentech, kdy je Vám dobře, je jedna z variant, proč lidé po ,,něčem sáhnou"...jsou různé důvody, někdo spíše inklinuje k užití v době stresu či nějakých v zátěžových situacích, řeší tím problémy, mindráky, dohání sebevědomí apod., Pak jsou další typy lidí, kteří např. v těžkých živostních situacích zafungují dobře a vše zvládnou a sáhnou do droze či alkohokĺu v momentě, kdy by to nikdo nečekal. Uvádíte, že Vaše konzumace přichází v momentech, kdy je Vám fajn, jste v euforii...máte zřejmě tu pomyslnou la´tku pocitu uspokojení nasazenou mnohem výše než bývá standartní u velké většiny...je Vám dobře, ale Vám to nestačí a chcete, abyste se měla ještě lépe, tak si tento prožitek umocníte drogami a tím si ho zároveň i uměle prodloužíte. Po vystřízlivění zákonitě přichází ,,propad"...sama dobře chápete co se vlastně s Vámi děje, sice nám pokládáte otázky, ale zároveń jste si sama schopna odpovědět...
Také bych velmi kladně ohodnotila Váš náhled na Vaši situaci, to opravdu nebývá zase až tak časté. Tím, že jste sama sobě ochotna přiznat jak se ,,věci mají", máte také velmi reálnou šanci s celou touto situací nějak naložit. Přiznat si svůj problém, je prvním a také výchozím krokem k nějaké pozitivní změně, bez kterého to nelze a ten Vy již máte za sebou. Nebudu Vás tady zdržovat s vypisováním jak moc drogy komplikují život, protože to Vy sama moc dobře víte. Je Vám 32 let, zajisté máte spousty svých životních zkušenností a také jistě máte představu, jak by Váš život měl vypadat, určitě víte co od života chcete.
Doporučila bych Vám terapeutickou podporu, abyste se lépe uměla orientovat ve svých potřebách a lépe uměla ze situacemi, ve kterých máte potřebu konzumovat zachátet a tím předcházela dalším případným konzumacím. To, že jste napsala je dobré, ale přece jenom poradenství po internetu, má pouze své omezené možnosti. V těchto případech bývá osobní kontakt a terapeutický proces zcela nejúčinější. Pokud napíšete ještě jednou a uvedete, která města jsou pro Vás dobře dostupná, můžeme Vám nějaký vhodný kontakt doporučit. Zkuste to zvážit. Je to samozřejmě na Vás a na Vašem rozhodnutí.
Zatím se mějte hezky a popřemýšlejte o tom. Pokud byste měla ještě nějaké doplňující otázky, klidně se na nás můžete opět obrátit.
S pozdravem M.K.