Marihuna v krvi
bojovnicka
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak dlouho je marihuana přítomna v krvi. Měla jsem 1 kousek buchty, ve které byla (v másle). Jinak marihuanu nekouřím. Chci darovat krev tak chci vědět, kdy je to pro \"darovaného\" bezpečné. Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. THC (účinná látka marihuany) se dá detekovat z krve cca do 14 dní. Ve Vašem případě bude doba pravděpodobně kratší, jednalo se jen o jednorázové užití. V organismu se dá ovšem droga detekovat déle, obyčejně se testy na její přítomnost provádí z moči, kde se dá zjistit až několik týdnů po užití (doba detekce ovšem závisí především na intenzitě předchozího užívání). Na Vašem místě bych asi s darováním krve počkala cca měsíc až dva měsíce, pak by mělo být darování bez rizika. Tedy pokud se nevěnujete nějakým jiným rizikovým aktivitám než bylo toto víceméně náhodné požití marihuany.