tehotna na drogach
karotka
dobre rano,jsem ten nejvetsi sobec na svete.nedokazala jsem vydrzet i kdyz cekam miminko,ve 14 tydnu jsem si zakourila pernik,a ted kdyz uz je pozde tak jen myslim na to co jsem diteti provedla jestli vubec jeste zije.potrebuji vedet vse co jsem tim pokazila,jesli nepotratim,a nebude postizene nebo zavisle po trech dnech bez spanku s alobalem a pernike v sobe.

Odpověděl: Bára Orlíková
Dotaz jste nejspíš omylem zaslala dvakrát, pro jistotu kopíruji odpověď i sem: Zdravím Vás. Myslím, že je rozumné, že jste napsala a se svými obavami se svěřila. To, že jste si vzala ve 4. měsíci těhotenství pervitin moc rozumné nebylo, ale to sama víte. Nemám o Vás moc informací, neznám Váš zdravotní stav, takže takto přes internet se dá těžko posoudit, jaký toto Vaše užití pervitinu bude mít vliv. Obecně lze říct, že pokud těhotenství dosud probíhá normálně, nemáte žádné komplikace a výsledky dosavadních vyšetření jsou v pořádku, tak by vývoj plodu neměl být ani po užití pervitinu závažně ovlivněn (nevzniknou vážné vývojové vady, postižení dítěte) a po jednorázovém užití závislost nenarozenému dítěti nehrozí. Stimulační drogy, zejména kokain, ovšem mohou vyvolat vlivem na placentu mohou vyvolat potrat nebo předčasný porod (pokud jde o pokročilejší těhotenství). Pokud byste užívala pervitin pravidelněji po celé těhotenství, tak by se objevily patrně další důsledky od zdravotních důsledků pro dítě včetně vzniku závislosti a pro průběh porodu. Jestliže to však byla ojedinělá zkušenost a nebudete v užívání drog pokračovat, tak by neměla být rizika tak závažná. Nicméně Vám samozřejmě nemohu dát stoprocentní jistotu, že nějaké potíže nenastanou. Nevím, jaké máte s pervitinem předchozí zkušenosti, zda existuje riziko, že proběhne nějaký další relaps na pervitinu, jaké máte zázemí... napadá mě, že by nebylo možná od věci vyhledat nějakou odbornou pomoc, která by Vám pomohla chutě na pervitin a případné další potíže související s drogami řešit. V poznámce píšete, že je pro Vás dostupná Opava, tak Vám kopíruji kontakt na centrum pro uživatele drog v Opavě, kam byste se mohla obrátit. Také si říkám, že by o tom měl vědět Váš gynekolog, pokud by nastaly nějaké problémy, ale nevím, nakolik k němu/ní máte důvěru. V kontaktním centru pro uživatele drog možná disponují i kontaktem na někoho z gynekologů, který s nimi spolupracuje v případech klientek, které jsou těhotné a mají potíže s drogami. Můžete se zkusit na to zeptat, a pokud nějaký takový kontakt mají, můžete to s dotyčným lékařem zkonzultovat. Přeji hodně štěstí a buďte na sebe opatrnější. Ta rizika  za to fakt nestojí.
Opava, Krizové a kontaktní centrum Pod slunečníkem
Hradecká 16, Opava, 746 01
telefon: 553718487
PhDr. Alena Nyklová
http://slunecnik.wz.cz