¨NEVIM SI UZ RADY
ZOUFALA
Dobry den ,,k´´ je uplne jedno jak se jmenuji či od kud jsem,mam dozat,mam problem jsem v koncích.Už nevim na koho se obratit v takovéhle situaci nebezite za maminkou nebo nejlepsi kamaradkou(pokud vam nejaka zbyla).Žiju ted s novym přitelem budou to ai 3 mesice oba dva mame problem s pernikem.On si šleha a ja NE!!!Pred tim jsem mela 5-tilety vztah s normalnim klucinou,jenze po 3 letech jsme zacali jezdit na tekknyvali a s tim je spolecne uzivani perniku.Nejdriv to bylo na ucelem bavit se,pak uz sme nikam ani nejezdili,ale pernicek si uzivali z vesela dal.Došlo to tak daleko,ze me a meho tehdejsiho pritele nedavno doma v noci zatihla URNA....opravdu zazitek do konce zivota.Pritel je obvinen z vareni pervitinu,pestovani marihuany a je na vazbe.Ja jsem se ze dne na den ocitla bez domova bez pritele a to sme spolu byli deno denne.v tenhle negorsi zivotni situaci se ke me vsichni pratele obratili zady a jeden clovek mi nabidl pomocnou ruku byl to clovek,kteremu na me zalezí,ma me rad miluje me(aspon sai to myslim)i ja jsem se do nej zakoukala.mam ho moc rada a tudiz mi zalezi na tom co s nim je.A tady zacina muj problem(jeden z mnoha)pritel ten nynejsi uziva pervitin a dost casto a ja s nim.Jenze on uz si ho picha a ne se to hnusí,nechci aby to delal,mam o nej strach a bojim se ze to dobre (v komunite) takze uz dokazal prestat to me porad uklidnuje ze je toho schopen.Slibyl mi ze omezi a prestane....pomalu ale jiste.zatim omezil to je videt,dale slibyl ze to bude delat jen doma a jen se mnou.Ta predstava ze si nekde buh vi kde a buh vi s kdejakymu kedrami sleha bych neprezila.Jenze jsem se dozvedela ze uz to parkrat porusil,to se proste pozna,nejsem blba vidim jak vipada kdyz odchazi z domu a jak vipada kdyz prijde.pak nejaker zasifrovane sms kde prosi o sipky...proste provar.My se o tom radsi nebavime akorat se pohadame.sme uz v tak složité a tezke situaci,.ja pod tlakem byvaleho a on to doma a vubec taky nema jednoduché.Bez prace oba resime penize na najem atd.A KONECNE MUJ DOZAT JE MOŽNÉ ABY VUBEC PRESTAL....ABY VUBEC ASPON OMEZIL A PRISTOUPIL NA MOJE PRAVIDLA?MUZE TO MIT TAKHLE POD KONTROLOU?děkuji vim že to je asi tezké odpovidat kdyz človeka neznáte je to individualni,ale potrebuju znat nejaký odborný názor!

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
před chvílí jsem odpovídala na dotaz, který se též týkal intravenózní aplikace přítele, možná je také Váš.
Pokud Váš přítel měl v minulosti potíže s pervitinem v takové míře, která jej přivedla k nástupu do komunity, obávám se, že jen - tak svůj současný problém nezvládne. Neříkám, že je to zcela nemožné, ale pravděpodobnost je dle zkušenností, které máme opravdu malá. Po několikaleté  konzumaci pervitinu podávané i.v.aplikací, to opravdu snadné není. Stává se, že konzumenti drog jsou v různých časových úsecích, různě - více či méně ,,rozjeti", ale povětšinou problém jako takový to zpravidla neřeší. Odpovědi typu : ,,jednou jsem to zvládl, zvlánu to vždycky" - jsou bohužel typické a bohužel povětšinou zůstává pouze u těchto slov...Také tím, že s přítelem pervitin také užíváte, ho moc nemotivujete. V podobných případech se spíše stává, že ten kdo z partnerů, který se snaží o to, aby toho druhého nějak ,,umírnil" ( zde jste to Vy ) se o to více v konzumacích, také ,,rozjede" i když zprvu měl záměr úplně jiný a odlišný. Proto byste měla být více než-li opatrná. Je mnohem snažší se nechat ztáhnout ,,dolů" než toho druhého vytáhnout ,,nahoru". Takové jsou naše zkušennosti, vztah dvou závislých osob je vždy velkým rizikem a to hned z mnoha důvodů.
Myslím, že by bylo zcela nejvhodnější obrátit se na odbornou pomoc, zkuste o tom popřemýšlet. Pokud byste potřebovala poradit vhodný kontakt, rádi Vám jej poskytneme. Nemusíte se ničeho obávat, můžete využít poradenských služeb, které poskytují Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog. Jsou to služby bezplatné a také mohou být i amnonymní, záleží na Vás.
Mějte se pěkně a popřemýšlejte o tom, klidně se na nás můžete opět obrátit.
S pozdravem M.K.