alkoho
Nicky
Dobrý den, mám dotaz, který zde byl pravděpodobně položen mockrát. Dle menzes jsem na počátku 6 tt, takže oplodnění cca před skoro 4 týdny. Měli jsme dovolenou 14 dnů, kde jsem každý den pila víno, slivovici, po návratu byly nějaké oslavy, takže jsem skoro každý den pila. :-( Kvantum bohužel nebylo malé. Jaké vidíte riziko? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud jste nyní na začátku 6 týdne těhotenství (4 tt), tak s největší pravděpodobností konzumace alkoholu embryo neohrozila. Pokud by mělo množství alkoholu nějaký vliv, tak patrně takový, že byste spontánně potratila. Jestliže k potratu nedošlo, je velmi pravděpodobné, že se těhotenství vyvíjí normálním způsobem. Uvádím informace z portálu www.porodnice.cz (mimochodem dobrý zdroj informací pro těhotné ženy, můžete využít), kde gynekolog a porodník MUDr. Michal Koucký odpovídá na webové poradně na podobný dotaz následující: "Dobrý den, cokoliv zasáhne v období kolem početí - cca tři týdny, čili do cca 5.týdne těhotenství, buď způsobí potrat nebo se těhotenství vyvíjí normálně - pravidlo "vše nebo nic". Žádné vyšetření ani odběr plodové vody nyní nepozná, zda je vše v pořádku, ale překoná-li těhotenství první trimestr, je velmi dobrá šance, že bude vše o.k."
Rozhodně by ale bylo na místě, pokud jste rozhodnutá, že si dítě necháte, abyste s alkoholem nakládala opatrněji. V dalších fázích těhotenství už může nadměrné a pravidelné pití alkoholu způsobit závažné potíže.