Alkoholik
newyork
Dobrý den, máme problémy s otcem terý začal ve velkém pít (víc než pulitu tvrdého alkoholu deně)a nevíme co sním. Domluvit mu se nám nedaří a nevíme jak jinak mu v pití zabránit.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
to je určitě pro rodinu velmi nepříjemná situace. Váš otec je zřejmě ve fázi, kdy si problém s pitím odmítá připustit a nějak řešit. Přimět dotyčného ke změně jeho náhledu nebývá úplně jednoduché a zpravidla to vyžaduje nějaký čas. Doporučila bych vám další postup a chování k otci podrobně zkonzultovat s odborníky v některé z AT ambulancí, které se specializují na pomoc závislým a poskytují také poradenství rodinným příslušníkům. Jejich seznam s vyhledáváním dle regionů najdete na
www.drogy-info.cz
vpravo v rubrice Mapa pomoci. Podrobnější informace o problému alkoholismu v rodině si můžete přečíst také na:
http://starawww.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=45#alkoholismus
Případně se podívat i na stránky, které se na problém alkoholismu specializují:
http://www.alkoholik.cz/zavislost/
Přeji hodně štěstí a sil.