dcera !!!!!
kiki
ahoj mám dotaz,myslím,že dcera bere perník,ale nevím,jak se to pozná... je hubená,nic nejí,jen se shlíží v zrcadle,pořád se váží,na vysvědčení měla 3 z chování,má dělat reparát a ke všemu není už od neděle doma,byla doma včera 2hodiny a pak zase někam zdrhla,navíc manžel zjistil,že se mu ztratily peníze...(1000.-kč),no jestli to takhle půjde dál...s manželem se jen hádáme,že já tvrdím,že moje holčička by drogy nebrala,spíš tomu ani nechci věřit,dokud ji neuvidím na vlastní oči a manžel zase odporuje,že to není normální,aby holka nepřišla domů týden a nic nejedla a pak byla takhle hubená a do toho všeho škola...já jsem na pokraji zhroucení a manžel ji chce dát na sociální,ale oni si ji odvezou,aniž by určitě ji vyslechli,mě se to strašně těžko popisuje,je to přeci jen moje dcera a nechci aby ji někdo ublížil,když tohle řeknu manželovi,tak mě řekne:,,podívej se jak ona ubližuje tobě a mně a vůbec ji to nevadí...!\'\'
Jak dlouho je v těle pervitin?????
Myslím,jak dlouho působí,když si ho šlehne někdo v 5 ráno...nikdy jsem nefetovala,tak to neznám...chtěla bych zajít na sociální,aby zjistili,proč to dělá...má kamarády,kteří se mi ani trochu nelíbí,všechno v mých letech 33-35,no je to normální???Oni to berou,že to je normálka,ale mě to teda normálka nepřijde,když má 16let.Mám čekat,nebo jednat??? Poraďte,mi,prosííííím...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Píšete, že dcera pravděpodobně bere pervitin -  potíže, které má ve škole, krádeže peněz, odchody z domova, její vzhled a nechuť k jídlu tomu mohou nasvědčovat. Myslím, že manžel má pravdu v tom, že skutečně není běžné, aby byla 16letá dcera několik dní pryč z domova, kradla doma peníze a měla další problémy, které zjevně neřeší, jako je ta škola, ať její stav souvisí s tím, že bere drogy nebo ne. Rozhodně je na místě jednat, nevím, co byste získala tím, že byste čekala. Na co byste chtěla čekat? To, že je něco v nepořádku, je zřejmé. V tuto chvíli bych se asi obrátila na jiné zařízení než hned přímo na sociálku (Ale i kdybyste se na sociálku obrátili, tak jednak není v jejich limitech zjišťovat, proč to dcera dělá a co za jejím chováním je, a jednak by to rozhodně neprobíhalo tak, že by někdo přijel a aniž by vyslechl Vás nebo dceru, tak by ji někam odvezli...).
Co se týče účinků pervitinu, tak jeho efekt po aplikaci může patrný několik hodin. Více informací o stimulačních drogách, mezi něž pervitin patří, najdete např. na
http://www.drogy-info.cz/index.php/info/ilegalni_drogy/stimulancia/stimulancia_podrobne nebo na http://www.extc.cz/pervitin.html. Bohužel v tuto chvíli nejsou dostupné na našem webu informační texty o stimulačních drogách (naše stránky procházejí úpravou).
Myslím, že v tuto chvíli by bylo ideální zajít se někam poradit s odborníky, klidně i bez dcery, jen vy jako rodiče, případně Vy sama. Existuje řada zařízení, která nabízejí poradenství pro rodiče a rodinné příslušníky lidí, kteří mají (patrně) co do činění s drogami. Tam by Vám pomohli se zorientovat v tom, co se s dcerou a v rodině děje, jak s dcerou komunikovat, jaký zvolit nejlepší postup... Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám nějaké takové zařízení nebo někoho z kolegů doporučit.
Kontakt se sociálkou a priori nezavrhuji, ale v tomto případě bych ho využila jako poslední možnost, když by vše ostatní selhalo.
Zatím držím palce a nepanikařte.Určitě vymyslíme něco, co by Vám pomohlo.