vztah a pervitin
martas
s pritelem bereme 10mesicu kazdy den.on trpy drsnou toxickou psychozou.on me tim znicil aniz by asi chtel.porad planujem jak odjedem nekam na detox jenom my 2.jde vubec spolecne prestat i kdyz jsme sfetovany a jedeme proti sobe?nebudeme proti sobe i pri detoxu..?jde vubec naporad prestat a vratit se do norm.zivota i mozkove??vim ze pro nekoho je to snadne ale nekdo na to neni tak silny..dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Jste jistě v dost těžké situaci. Píšete, že berete denně po 10 měsíců, společně s partnerem, on patrně trpí toxickou psychózou, Vy se zřejmě taky necítíte psychicky fit. Uvádíte, že mluvíte s přítelem o tom, že byste šli oba do léčby. Myslím, že by v tuto chvíli bylo ideální, pokud byste se o situaci zašla poradit, nejlépe do kontaktního centra pro uživatele drog. Pomohli by Vám si ujasnit, jak to s tou léčbou vidíte, poradili by Vám a pomohli případně léčbu zprostředkovat. Pouze detox asi nebude nejvhodnější variantou, pokud tedy míníme cca týdenní pobyt, kdy se člověk dá v základu fyzicky a psychicky do kupy. Myslím, že by bylo na místě pak navázat nějakou další léčbou, pobytovou nebo alespoň ambulantní. Co se týče společného odchodu na detox či do léčby, tak tady Vás asi zklamu. Společné léčení párů není z mnoha důvodů moc doporučované a taky nebývá zrovna efektivní. Valná většina zařízení páry do léčby nebere, museli byste zvolit každý jiné zařízení. Pokud to pro Vás není přijatelné jít se léčit každý zvlášť, tak bude hledání vhodného zařízení dost problematické. Nicméně, pokud se budete léčit každý zvlášť, nemusíte řešit otázku, jak byste spolu vycházeli a komunikovali na detoxu a v další léčbě. Do léčby by měl jít právě každý za sebe a mít prostor řešit své vlastní potíže, pocity a další záležitosti, aniž by mu do toho partner vstupoval.
Určitě je možné začít abstinovat a začít žít opět normální život. Někdy to ovšem trvá dost dlouho než se člověk dá do pořádku. Snadné to není pro nikoho, kdo má zkušenost se závislostí. Otázkou také je, jestli se Vám to podaří, pokud budete nadále v páru s přítelem. Každopádně to bývá výrazně náročnější, protože se partneři, kteří mají oba za sebou závislost, navzájem k drogám mohou stahovat a ve vztahu se může objevit řada potíží.
V poznámce uvádíte, že je pro Vás dostupná Příbram. Mohu Vám doporučit kontaktní centrum v Příbrami, kam se můžete zajít bezplatně, nezávazně a chcete-li, i anonymně, poradit ohledně léčby.
Příbram, Centrum adiktologických služeb Příbram - Kontaktní a poradenské služby
Kontaktní centrum
Magdaléna, o.p.s. vedoucí centra:
Hana Vavřincová (tel.: 739 612 018)
Žežická 193, Příbram VII, 261 01
telefon: 318 622 010, 737 391 214
http://www.magdalena-ops.cz
Přeji hodně štěstí Vám i partnerovi.