lecba
miska
Prosim Vas,muj syn ma problemy s alkoholem a marihuanou,nezvlada to,chtel by se jit lecit.Muzete mi,prosim, poradit,na koho a kde,se mohu ve svem okoli obrati?Je to dost akutni.Dekuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, rádi Vám nějaké kontakty doporučíme. Potřebovala bych ale vědět několik dalších informací. Především to, kolik je Vašemu synovi let, jak dlouho problém s alkoholem a marihuanou trvá, zda má nějaké další potíže související s jeho užíváním alkoholu a marihuany (např. zdravotní, právní, potíže v zaměstnání apod.) a také to, v jakém regionu pomoc hledáte. Existují možnosti ambulantní i pobytové léčby, to, co by bylo pro Vašeho syna vhodnější, záleží na mnoha okolnostech. Nejlepší by asi bylo se zajít poradit do kontaktního centra pro uživatele drog (taková centra jsou v ČR v každém větším městě), kde lze situaci zkonzultovat s odborníkem a zvolit postup, který by byl nejlepší. Synovi by pak pomohli i léčbu zprostředkovat. Kontaktní centrum lze využít bezplatně, může tam zajít kdykoli v otevírací dobu (lepší je ale předem zavolat a domluvit si schůzku, pak na něj pracovník centra bude mít víc času).
Pokud mi napíšete víc podrobností a místo, odkud pocházíte (resp. syn), mohla bych Vám doporučit kontaktní centrum nebo jinou odbornou pomoc ve Vašem regionu. Vím, že to pro Vás jistě není jednoduchá situace, ale dobrou zprávou je, že syn si problém uvědomuje a chce s tím něco dělat. Zatím držím palce.