Marihuana,alkohol,neurol
Lucy
Kouřila jsem marihuanu a na to dost pila alkohol.Marihuanu každý den min. 6x k tomu jsem vypila 1-2 litry vina každý den.Začala jsem být paranoidní a dostalvala jsem panicke zachvaty ze strachu.Zacala jsem se léčit na Psych. klinice v HK,tam mi našli poruchu osobnosti a nasadili mi esoprex a neurol.To jsem brala kazdy den.Byla jsem tam měsíc a po tu dobu jsem se alkoholu ani marihuany ani nedotkla.Jenže jak me propustili,tak jsem zacala propadat depresim a znova se vratila k marihuane,alkoholu a do toho uzivam neurol a esoprex.Ráda bych věděla jaké jsou rizika a jak se toho zbavit.Děkuji Lucka

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
užívání psychiatrických léků v kombinaci s alkoholem a případně i s tou marihuanou je vždy velmi rizikové. Obzvláště ten neurol, což je benzodiazepin s tlumivým účinkem, spolu s alkoholem je hodně rizikový, neboť se výrazně zvyšuje pravděpodobnost předávkování, které může končit i smrtelně. Pokud k tomu přidáte ještě intezivní užívání marihuany a antidepresivum esoprex, vytváříte koktejl, který pro vás může mít těžko odhadnutelné následky a jenž, a to v nejlepším případě, vašemu psychickému stavu rozhodně neprospívá a vaše obtíže může dost prohloubit. Domnívám se, že by skutečně bylo potřeba začít s tím neprodleně něco dělat. Vzhledem k tomu co píšete, předpokládám, že jste v péči psychiatra, který vám také léky předepisuje. Asi by bylo moudré, svěřit se mu se svými problémy s nadužíváním alkoholu a THC. Pokud by se on sám na terapii závislostí nespecializoval, určitě by vás mohl nasměrovat k vhodnému odborníkovi. Případně se můžete obrátit na některý z kontaktů, co vám posílám níže. Přesto bych však považovala za rozumné, vzhledem k vašemu onemocnění a medikaci, věc nejprve probrat s ošetřujícím lékařem.
Přeji vám hodně štěstí, ať se vám povede problémy s alkoholem a THC brzy zvládnout a cítíte se lépe.
Hradec Králové, AT ambulance
Hradecká 1172, Hradec Králové, 500 03
telefon: 485 832 221; 459 833 232
MUDr. Jiří Čížek
Hradec Králové - AT ambulance
Brněnská 88, Hradec Králové, 500 08
telefon: 495 264 183
MUDr. Vlastimil Kyral
Hradec Králové, Psychiatrická klinika FNHK
AT ambulance
Sokolská 581, Hradec Králové, 500 05
telefon: 485 832 221; 459 833 232
MUDr. Jela Hrnčiarová
http://www.lfhk.cuni.cz/psych