kalo
Rejčl
Už přez rok užíváme z přítelem heroin, kouříme maximálně 0,5g denně. Ještě jsme žádný léčby nepodstoupily, protože se toho bojíme, a myslím že by sme to ani někde nevydržely.Tak jsem se chtěla zeptat..pomůže nám subotex???Jak se má užívat,aby nevznikla závislost??

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Lék Subutex (resp. nově Suboxone) je substituční látka užívaná při léčbě závislosti na opiátech. Jeho učinnou látkou je buprenorfin, který patří mezi opioidy, je to náhražka heroinu, vzniká na něj také závislost. Pokud nevstoupíte do substituční léčby, kde by Vám Subutex (resp. Suboxone) předepsal lékař, byli byste pod lékařským dohledem a pracovali i na změně životního stylu, tak je Vám Subutex víceméně k ničemu. Pouze zaměníte jednu závislost za jinou bez jakéhokoli dalšího efektu a utratíte za něj na černém trhu nejspíš stejně jako za heroin. Subutex není žádná zázračná pilulka, která Vás zbaví závislosti na heroinu, načerno a bez lékařského doporučení užívaný Subutex není léčba. Smyslem substituční léčby je přejít na bezpečnější a legální látku, kterou užíváte pod dohledem a s lékařskou pomocí ji můžete postupně snižovat a případně úplně vysadit. Není možné takto přes internet, bez bližších informací, stanovit postup, jak byste s ním měli zacházet.
Na Vašem místě bych tedy zvážila, zda se nezajímat o substituční léčbu legálně, než někde s nejistým výsledkem shánět Subutex na černém trhu a nalhávat si, že se léčíte. Pokud jste z Prahy, tak je možností poměrně dost. Pokud se svojí situací chcete opravdu něco dělat a necítíte se na vstup do pobytové léčby, tak by asi bylo nejlepší se na některé substituční centrum nebo lékaře, který provádí substituční léčbu, obrátit.
Kontakty uvádím níže. Zatím přeju hodně štěstí a držím palce.
Praha 1, Centrum ambulantní detoxifikace a substituce
Substituční léčba
SANANIM, o.s.
Spálená 12, Praha 1, 110 00
telefon: 222 924 245
MUDr. Jakub Minařík
http://www.sananim.cz
Praha 1, Centrum metadonové substituce, Drop-In, o.p.s.
Substituční léčba
Ve smečkách 8, Praha 1, 110 00
telefon: 224 810 197
MUDr. Zdeněk Veselý
http://www.dropin.cz
(Kromě metadonu je možná i substituce Subutexem, resp. Suboxone).
Praha 2, Substituční jednotka při odd. pro léčbu závislostí Všeobecné fakultní nemocnice
Substituční léčba
Apolinářská 4, Praha 2, 128 00
telefon: 224 968 216
MUDr. Jaroslava Skřivánková
http://www.abstinence.cz
Dále je možné využít některou z AT poraden (psychiatrické ambulance specializované na závislosti), kontakty lze najít na http://www.drogy-info.cz/index.php/map/?region_id=2.