Léčba závislosti na heroinu
nex
Dobrý den,nedávno jsem se dozvěděla,že moje sestra spadla do kouření heroinu,podle svých slov drogu nebere denně,ale poměrně často a začíná pociťovat silné abstinenční příznaky.Tou lepší stránkou je to,že si svůj problém uvědomuje a hodlá s tím něco dělat.Jak mi řekla,chce začít chodit do protidrogového centra na substituční léčbu Subutexem,ale pouze ambulantně.Chci se zeptat,jak je úspěšný typ této léčby,protože pokud vím,Subutex je sám o sobě návykový.Podle mého názoru je ambulantní léčba nedostačující.Na koho by se měl člověk obrátit,co se týče stanovení míry závislosti a volby vhodné individuální léčby?děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
toto nelze zcela objektivně zhodnoti přes internet, k tomuto je zapotřebí především osobní kontakt a pohovor s odborníkem na problematiku závislostí. Nejrozumnějším řešením v tuto chvíli vidím osobní návštěvu Kontaktního centra pro uživatele nelegálních drog, kde by pracovník centra s Vaší sestrou pohovořil, zmapoval situaci, celou ji vyhodnotit a po té doporučil vhodný typ léčby. V případě zájmu Vaši sestry by ji též pomohl zprostředkovat. Pokud nám napíšete ještě jednou, můžeme Vám předat kontakt na nejbližší Kontaktní centrum u Vás.
To, že si sestra svůj problém uvědomuje, je velmi dobré, ne vždy to v podobných případech tak bývá. Využití odborné pomoci je také velmi rozumné rozhodnutí. Rozhodně se tímto mnohonásobně zvýší šance na úspěšné zvládnutí celé této složité problematiky.
Zatím se mějte pěkně a napište. Rádi Vám vhodný kontakt doporučíme, postačí když napíšete jaká větší města jsou Vám dobře dostupná.
Hezký den. S pozdravem M.K.