pervitin 859503 p. Marečková
garf
Dobrý deň, ozyvam sa po dlhsom čase...uz vyse roka abstinujem (pervitin), dokoncil som školu (bez pervitinu to bolo asi rovnako tazke ale s ovela lepsimi vysledkami), pracujem... nepohybujem sa v rizikovom prostredi, iba obcas (tak raz za stvrtrok) napisem email alebo sa stretnem s byvalým priatelom, ktory je uz tiez cisty... rovnako si raz za cas vymenim email s jednym kamaratom co pervitin berie dlhodobo a je s nim uz zzitý, lebo citim potrebu napisat mu ako sa mam a vediet ze je (relativne) ok...stretnutie s nim samozrejme neplanujem, otvorene mu vzdy napisem ze nemozem lebo je to pre mna nebezpecne a musim chranit sam seba... nemam ziadnu konkretnu otazku, len som mal potrebu si zosumarizovat aktualny stav...moj zivot je teraz lepsi a verim ze to tak aj ostane :) dakujem za vypocutie a prajem vsetko dobre... garf

Odpověděl: Jana Marečková
Zdravím vás a moc díky, že jste se ozval. Stává se málokdy, aby nám klienti, se kterými jsme řešili nějaké trable tady na poradně, po čase po čase znovu napsali s tím, jak se jim daří. O to více mě potěšila vaše zpráva, že se vám zjevně daří dobře a pervitin již u vás není ústředním životním tématem. Moc vám gratuluji k abstinenci i k dokončení školy, k práci. Zvládl jste toho s úspěchem v poslední době opravdu hodně, nepochybně to vůbec nebylo snadné a myslím, že na sebe můžete být pyšný.
Je určitě rozumné, že jste v současnosti ještě co se týče rizikových podnětů a spouštěčů chutí na pervitin obezřetný. Vyplatí se to. A uvidíte, že časem to bude mnohem snažší a budete se cítit v tomto směru jistější. Chce to trpělivost a vydržet. Nakonec, ty stavy euforie, energie a seběvědomí lze prožívat i za střízliva, ačkoli je trocha náročnější se k nim propracovat a nejsou tak razantní. Na druhou stranu za ně pak člověk neplatí tak zoufalou cenu, jako když si je navodí zkratkou přes pervitin.
Přeji vám všechno dobré a ať se váš život ubírá takovými cestami, jaké si přejete.
Hodně štěstí, ještě jednou dík za zprávu a klidně se zase ozvěte.
Jana Marečková