comunita bez detoxu
janicka
zdravim chtela sem se poptat mam dvouleteho syna ktereho nemam ve sve peci,uzivam pervitin chtela sem se zeptat jestli je naka komunita nebo lecebna kam bych mohla jit aniz bych absolovovala detox a treba jen na mesic az 3mesice jen abych vypadla stoho kolobehu kazdodenniho stereotypniho zivota predem dekuji za odpoved nevim co dal a vim ze cekat ne detox a potom jeste ne komunitu bych nemusela dotahnout do konce

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
pokud máte syna a nemáte ho ve své péči, měla byste ( alespoň dle mého názoru ) udělat vše pro to, abyste jej v péči měla a byla mu do budoucna řádnou matkou.
K Vaší otázce : nástup na jekékoli alkoholicko-toxikomanické oddělení, které bývají součástí psychiatrických léčeben, stejně tak nástup do komunit, je podmíněn pobytem na detoxu. I v momentech, kdy se závislá osoba vyabstinuje sama a je bez abstinenčních příznaků, prochází nejdříve detoxifikací, aby bylo zřejmé, že je opravdu organismus zbaven veškerých psychotropních látek a nehrozí zdravotní komplikace spojené s abstinečním syndromem.
Také mi z Vašeho psaní není zcela jasné o co Vám vlasntě jde. Myslím, že nástup do léčebny či komunity by měl být v první řadě založen na motivaci. Odpočinek či odreagování se od každodenních povinností nejsou tím s čím by se do léčebných programů mělo přicházet. Pokud vím, Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog vedou pořadníky potencionálních uchazečů o léčbu, kteří mají chuť se svým životem začít nakládat zodpovědněji a musí na své místo v léčebně nebo komunitě čekat s ohledem na kapacitu.
Nevím zda to víte, ale u nás v ČR máme i terapeutickou komunitu ( TK Karlov ), kde se závislá matka může podrobit léčbě i se svým dítětem ( pro Vaši lepší informovanost se můžete podívat na stránky www.sananim.cz a zadat TK Karlov ).
Nástup do TK zprostředkovává pražské zařízení ( kontakt níže ), který mimo jiné má ve svých službách také ambulantní program program pro závislé matky ( www.sananim.cz zadat Denní stacionář DST ).
Zkuste o této možnosti popřemýšlet. Pokud budete mít doplńující otázky, můžete samozřejmě napsat znova, velmi rádi Vám je zodpovíme.
Denní stacionář SANANIM
Janovského 26
Praha 7
tel : 220 803 130, 220 800 041
gsm : 605 212 175
e-mail : stacionar@sananim.cz
kontaktní osoba : PHDr. Preslová Ilona
Mějte se hezky.
S pozdravem M.K.