XANAX RADA LÉKAŘE
slida
Mám crohnovou chorobu a před ósmi lety mi byl předepsán neurol a 2 roky jsem ho užíval.Poté jsem přešel k jinému dr.psych.A nasadili mi nejdřív XANAX SR+CIPRALEX.Pote xanax obyč.0,5mg s cipralexem 10mg na noc.Spím celkem dobře a xanax jsem užíval 1/2 ráno na nastartování,jenže paní mudr.mi ho od včerejška nenapíše.Poněvadž asi způsobuje do budoucna debilitu.TAK JSEM DOSTAL OPĚT DENIBAN A MÁM 15 STOLIC K TOMU I KREV OD RÁNA TJ.1.DEN.A CÍTÍM SE MIZERNĚ.Sám jsem si návykovy xanax,před šesti léty nenasadil a ted trpím!Děkuji za jakoukoliv pomoc.

Odpověděl: Jakub Minařík
Já bych se z odpovědnosti nasazení úplně nevyvazoval - v příbalovém letáku a ve veřejně dostupných zdrojích je dostatek informací o návykovosti ve formě ve kterém je pochopí i laik a informace jsou dostupné velmi dobře. Odpovědnost kolegy za nasazení a dlouhodobou medikaci tímto nezpochybňuji. Otevřeně říkám, že ale někdy není jiná volba - osobně mám ve zvyku pacienty o krocích, které jsou do budoucna komplikované informovat a k rozhodnutí je v různé míře přibrat. Někdy je to složité pokud člověk vystřídá více lékařů, než se vám podaří pacienta poznat, nějakou dobu to trvá. Nejsem si teď jist, jestli váš dotaz obsahuje nějaký dotaz a nebo jen povzdech na nespravedlnost osudu?