schizofrenie a drogy
zuzu
Zdravím,u mého syna byla diagnostikovaná schizofrenie.Poprvé byl léčen před 4 lety,po propuštění asi po půl roce začal brát příležitostně pervitin a prášky na nemoc nebral pravidelně.Letos koncem února začal mluvit o sebevraždě,tak jsem ho znovu odvezla do léčebny,kde byl 4 měsíce.Hned druhý den po propuštění si šel koupit pervitin.Nyní funguje tak,že pokud drogu nemá,jen leží v posteli a nic nedělá.Pokud má drogu,tak většinou není doma a toulá se po nocích s podivnými kamarády.Vysvětluje to tím,že bez toho nemúže být a vlastně ani fungovat tj. vůbec vylézt z postele.Jinak nedělá nic,ani si neuklidí,vše hází na zem a žil by jako v popelnici.Vše,co dostane a má nějakou cenu,prodá,aby měl na drogy.Nevíme si už rady,co s ním,tedy jak mu pomoci?Cokoliv mu nabízíme,jako nějakou zábavu,koníčka nebo jen malý výlet na chatu apod.,nemá o nic zájem.A vlastně ani o nás, rodiče,bratra a bývalé kamarády.Prosím o radu a děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
léčba závislosti je sama o sobě dosti náročným procesem, pokud se k diagnose závislosti přidá ještě nějaká další psychiatrická či jiná nemoc, je to o to ještě složitější. Asi by bylo nejrozumější, abyste se osobně obrátila na nějaké vhodné odborné zařízení a o dalších a možných krocích se poradila více konkrétně a osobně. Když nám napíšte ještě jednou a uvedete, která města jsou Vám dobře dostupná můžeme Vám doporučit poradnu pro rodinné příslušníky nebo poskytnout kontakt na Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog, které poradenství pro rodiče též poskytují ( bezplatně a také lze anonymně ).
Zatím se mějte hezky a napište.
S pozdarvem M.K.