uz fakt nevim
tomitoo
zdravim vas..jsem zavisly na pervitinu a uz fakt nevim kudy kam.Moje rodina zatim pouze tusi o problemu ktery mam a vim ze kdyby se to dozvedely tak by me apsolutne zavrhli.navic jsem prisel o praci,takze jediny zdroj penez ktery mam je z prodeje drog.zkousel jsem uz nekolikrat sam od sebe abstinovat ale vzdycky to dopadlo stejne..schanim si praci ale nikde zadne misto v mem okoli neni a tak musim prodavat dal abych se aspon uzivil.ale nedokazu mit u sebe pernik a nedat si..pratele uz me zavrhly takze na ne se obratit nemohu tak se obracim na vas.chtel bych strasne moc prestat ale nezvladam to jen tak sam od sebe a odbornou pomoc nechci kontaktovat osobne aby se to nedozvedela ma rodina.bydlim v malomeste a pro ne by to byla strasna ostuda a zklamani a to ja nechci..navic je tezke prestat kdyz jedina spolecnost ktera se se mnou jeste bavi jsou fetaci..tak zkousim pozadat vas o radu jak s todle bludnyho kruhu ven a navic diskretne..dekuju predem za odpoved a radu.TOMAS 21 LET.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Oceňuji, že jste se rozhodl napsat a že máte snahu problém řešit. Píšete, že rodina tuší, že máte potíže, že jste přišel o práci a živíte se prodejem drog, přišel jste o přátele a pohybujete se výhradně v prostředí lidí, kteří berou drogy. Rád byste s tím něco udělal, ale nechcete, aby se to dozvěděla rodina. Je to skutečně bludný kruh. Vystoupit se z něj dá, ale budete muset podniknout nějaké kroky, bez kterých to nepůjde. Pokud budete denně v kontaktu s pervitinem a lidmi, kteří ho berou, přestat se Vám opravdu nepodaří. Pokud budete dál brát, tak se Vám pravděpodobně nepodaří sehnat si a udržet normální práci. Pokud se odstřihnete od drogových přátel a prodeje drog, tak by se Vám mohlo podařit abstinovat a najít si práci. Bez odborné pomoci to ovšem bude dost složité. Předpokládám, že máte zázemí, že bydlíte s rodiči, takže to že byste byl nějakou dobu bez práce a bez peněz vydělaných prodejem drog, by neznamenalo, že byste se ocitl na ulici a neměl co jíst. Myslím, že by rodina měla vědět, co řešíte, mohli by Vás podpořit. Argument, že by to pro ně byla nesnesitelná ostuda, úplně neobstojí. Rozhodně bude lepší, když se rodiče od Vás dozví, že máte problém a chcete ho řešit, než když se z jiného zdroje dozví, že berete a prodáváte pervitin. Kromě toho nemyslím, že by nevěděli, co se s Vámi děje... spíš si to zatím bojí přiznat.
Takhle přes internet Vám můžu poskytnout nějaké rady a podpory, ale osobní pomoc by pro Vás jistě byla mnohem lepší a smysluplnější. Asi by bylo nejlepší nejprve využít poradenství např. v kontaktním centru pro uživatele drog, je to ambulantní pomoc, k ničemu Vás nezavazuje a lze ji využít i anonymně. Mohl byste se poradit jednak o možném postupu, vhodné léčbě... ale i o tom, jak o problému zpravit rodiče. Kontaktní centra obvykle poskytují i poradenství pro rodinné příslušníky závislých, takže by pomoc pak mohla využít i vaše rodina, pokud by nevěděli, jak s informací o Vašem užívání drog naložit.
Když mi napíšete, odkud jste, resp. které větší město by pro Vás bylo dostupné, můžu vám poskytnout kontakty, kam se můžete obrátit. Zvažte to. Obávám se, že bez toho se Vám ten bludný kruh opravdu rozseknout nepodaří a bude to čím dál složitější z toho vystoupit. Zatím držím palce.