Drogy
tekk
Dobrý den, je mi 16 let a už 4 roky kouřím marihuanu. Vim, že bez ní už žít asi nedokážu. Z tvrdých drog jsem měla jenom extázi. Docela mě přitahujou i jiné drogy, ale zatím jsem nenašla odvahu to zkusit. Mam přítele 18, který bere drogy. Teda ted byl půl roku na léčení, ale už v tom zase jede. A chtěla bych se zeptat, když jsme spolu měli pohlavní styk, jestli mam jít na nějakou kontrolu bojim se jestli sem něco nechytla. A prosím neposlali by jste mi nějaký kontakt na nějakou poradnu v okolí Plzně. Děkuju, tekk.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
na svůj věk máte bohaté zkušennosti. Samozřejmě, že byste dokázala bez marihuany žít, tak jako to dokázalo plno dalších lidí, kteří se do problémů s drogami dostali. Kdybyste opravdu chtěla, zvládla byste to také. Dle toho co jste o sobě uvedla, Vás svět kolem drog nesmírně láká, partnera jste také zvolila z tohoto prostředí. Jste opravdu dost mladá, jistě studujete, měla byste se asi více soustředit na svou přípravu na bodoucnost, než-li si život komplikovat drogami. Konzumace psychotropních látek možná zprvu přináší uspokojení a nenahraditelné pocity, prožitky, které se člověku zdají fantastické....To je sice možná fajn, ale zdaleko toto nevyvažuje to co přichází později s dlouhodobou konzumací, potažmo se závislostí. Zda-li budete i nadále v tomto pokračovat, s největší pravděpodobností nedokončíte školu, takže Vás tímto bude čekat život bez vzdělání, které je dnes opravdu velmi důležité a život bez něj nijak zvlášť uspokojivý není. Dále Vám hrozí různá zdravotní rizika, po fyzické stránce, tak i po psychické. Ztráta sociálních kontaktů, přátel, rodiny to také není nic neobviklého. Konzumace psychotropních látek Vás může přivést i do nemalých právních pozíží. A vzhledem k nízkému věku a nezletilosti, také do ústavu. Svými experimenty riskujete opravdu mnoho, zkuste o tom všem popřemýšlet. Zvažte, zda Vám to za to opravdu stojí. Všichni, kteří se postupně dostali do závislosti, ve svém důsledku pak uvedou, že jim drogy vzali naprosto vše a že tyto nevratné ztráty, za to vůbec nestáli. Zkuste předejít opravdu velkým problémům.
Co se týče pohlavního styku a možnosti nákazy. To bohužel nezjistíme přes internet. Budete si muset zajít ke svému gynekologovi a nechat se vyšetřit. Netuším jakou formou aplikuje přítel drogy, zda-li intravenózně ( do žíli ) zde je pak také samozřejmně riziko snadného přenosu hepatitidy či H.I.V. pokud dotyčná osoba nepoužívá pouze svůj injekční materiál. Být v blízkém vztahu se závislou osobou nepředstavuje pouze rizika vzniku závislosti i u Vás, ale také riziko přenosu některých infekčních onemocnění.
Zcela nejrozumější by bylo, kdybyste si o všem došla osobně popovídat. Napíšu Vám kontakt na Kontaktní centrum a Vy se pokuste se s Káčkem spojit co nejdříve. Nemusíte se ničeho obávat, veškeré služby jsou bezplatné a také jich lze využít anonymně.
Centrum protidrogové prevence a terapie o.p.s.
K-centrum
Havířská 11
Plzeň
tel : 377 421 374
Mgr. Darmar Špillerová
P.S. pokud budete mít náladu, napište jak jste v Káčku pochodila. Mějte se hezky.
S pozdravem Markéta K.