thc testy
kangus
Dobrý den,chtěl jsem se zeptat za jak dlouho po pravidelném užívání THC je tato látka zjistitelná při testech ,které provádějí státní orgány při přijímání do svých služeb. Popřípadě dá-li se nějak urychlit vyčištění těla od této látky,děkuji za informaci

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
když nepočítám technicky a finančně náročné testy z vlasů, které se používají spíše výjímečně, je užití THC nejdéle zjistitelné testy z moči, které se také používají nejčastěji. U intenzivních každodenních kuřáků lze THC detekovat až 1 měsíc po poslední konzumaci, vyjíměčně i déle. Závisí to také např. na obsahu THC v užívané marihuaně, individuálním metabolismu organismu, citlivosti použitého testu. Při občasném užívání se tato doba pohybuje kolem 2 týdnů.
Z krve lze v případě intezivní konzumace detekovat THC až 2 týdny od posledního užití, v případě občasné konzumace cca týden až 10 dní.
Berte tyto údaje spíše jako orientační neboť jak uvádím výše, ovlivňuje je více faktorů. Vylučování metabolitů THC z organismu nijak zásadně neovlivníte.
Bohužel, jaké konkrétní typy testů používají ty které instituce v rámci příjmacího řízení mi není známo a ani bych nepředpokládala, že u všech institucí to musí probíhat stejně.
Pokud máte jít v rámci příjmacího řízení na testy a máte obavy z výsledku, doporučuji vám zakoupit na vlastní náklady v lékárně orientační test na THC z moči (stojí do 100,-Kč) a ověřit si v domácích podmínkách jak jste na tom. Mimochodem, u řady náročných a zodpovědných profesí (napadá mě např. piloti, dispečeři leteckého provozu, hasiči a další) vás zaměstnavatel může testovat průběžně. Což bych považovala za docela rozumné, já osobně bych do letadla se "zhuleným" pilotem sedala nerada:-)
Mějte se hezky.