Stilnox- pani Kordova
Ter
Vazena pani Kordova, moc Vam dekuji za odpoved. Chtela bych zkusit prestat se stilnoxem sama. Nikdy jsem nebyla na nicem jinem zavisla, krome cigaret. Mohla byste mi prosim poradit, jak nejlepe prestat? Popripade doporucit nejaky lek volne dostupny v lekarne? takovy, ktery bych brala jen kratce a za nedlouho nemusela brat vubec nic. Jine leky neberu, alkohol piji jen obcas v malem mnozstvi. Netusite, jak dlouho muze odvykani trvat? Moc dekuji Terka

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Terezo,
jak jsem již psala v předešlé odpovědi, bylo by zajisté vhodnější a zároveň bezpečnější, když lék vysadíte pod lékařským dohledem. Netuším jak přesně dlouho lék užíváte. Uvedla jste, že před 1/4rokem se stala ta nemilá a bolestná událost. Jestli celou tuto dobu jste na lécích, bylo by opravdu mnohem lepší, toto řešit osobně s lékařem, který Vás vysazením provede a zvolí jiné vhodné léky, aby vysazení pro Vás bylo snesitelnější. Po internetu toto dobře řešit nelze. Poradit vhodný lék může pouze lékař a ten Vás také musí osobně vidět, vyšetřit.  Netuším z jakého důvodu se nechcete obrátit na lékaře, který Vám doposud lék ordinoval. Pokud byste chtěla kontakt na lékaře jiného, který má dostatek zkušenností i s léčbou závislostí, napište ještě jednou a uveďte, která města jsou Vám dobře dostupná, pokusíme se Vám vhodný kontakt doporučit. Rozhodně by bylo dobré, jak jsem již také psala, obrátit se posléze na psychoterapeutickou podporu.
Popřemýšlejte o tom. Zatím se mějte hezky.
S pozdravem Markéta K.