spánek
Roman
Ahoj, chtěl jsem se zeptat, piko si davám častěji dalo by se řict že každý den asi čtyři měsíce, předtim tři roky jednou za měsíc, nosem. normálně funguju a pracuju, občas i sportuju a zatím nikdo nic nepoznal. K věci, někdy to šlape a někdy né a je to třeba během jednoho týdne, kdy je to prý to samé. jsem třeba v pohodě normálně funguju, dam si čaru a sní na mě padne unava že usnu, je to nějaké stadium závíslosti? napadlo mě že mi to řežou praškama na spani protože jednou v tom šla pro změnu cejtit sul ale to fakt jen jednou, tak že jak poznám že je to čistý, nějaky spusob ověřeni? a věc dalši jestli mužu šnupat když mám rýmu, a taky jestli to mam nechat v nose když si dam, dost lidi mi řiká že to mam popotahovat aby mi to napadalo do krku. Skoncovat na dobro sním nechci ale omezit určitě ano. díky za co nej odpověd.Ahoj Roman

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Romane,
zda-li si drogu kupujete, nikdy přesně nemůžete vědět, zda je ,,čistá" nebo zda je do ní nějaká příměs přidána. Toto se bohužel stává, do drog se přimíchávají i jiné látky, aby droga nabyla na objemu, tím také na ceně. Je to hold riziko, se kterým musíte počítat. Zda-li je droga čistá nijak na pohled nezjistíte, pokud není namíchána s něčím co je na první pohled zjevně něco zcela jiného. Jediná možnost jak s přesností zjistit co vše určitá látka obsuhuje - je rozbor v toxikologické laboratoři, ten je sice 100% spolehlivý, ale také finančně náročný.
Pokud jste zprvu užíval pervitin pouze cca jednou do měsíce, nějaké zvlášťní potíže, které přichází v souvislosti s užíváním pervitinu jste v podsatě neměl moc šanci pocítit. Pokud Vaše konzumace byli opravdu takto jednorázové, organismus a zároveň psychika měly pak dostatek času se s tímto zásahem, kterým užítí psychotropní látky bezesporu je, vypořádat. Tím, že poslední měsíce Vaše konzumace již vypadá zcela jinak a nabyla rozměru každodenního braní, s tím také zákonitě přichází další ne zcela příznivé okolnosti, které ke konzumacím drog, potažmo pervitinu patří. Pervitin je stimulační látka, takže Vy pod jeho účinkem jste výkonější, energičtější...organismus takto, ale nemůže fungovat jako stroj, usínání i pod vlivem pervitinu je jasným signálem toho, že Vám Váš ogranismus dává najevo, že je vyčerpán ( při každodeních konzumacích je to celkem běžný jev ). Jednorázové užití drogy je zcela něco jiného než-li každodenní braní, potažmo závislost. Pokud budete denně brát pervitin, je přece jasné, že nemůžete stále být fit a už nikdy nespat. S každoden.konzumací také přichází velmi rychlý ubytek váhy, tím i snadnější nástup toxických psychóz, které dle toho co uživatelé uvádění, nebývají zpravidla nic příjemného, spíše naopak.
Co se týče konzumace v období rýmy a způsobu aplikace - pokud budete mít rýmu a budete šňupat může se pouze stát to, že Váš draze zaplacený pervitin zkončí ve Vašem kapesníku a spotřebujete ho tímto zřejmě více. To, že by bylo rozhodně nejrozumější ho nebrat vůbec asi slyšet nechcete, nicméně pokud by Vás ještě něco zajímalo, klidně opět napište.
Možná teď v tuto chvíli máte ještě pocit, že se pervitinu vzdát nechcete. Až Vám ukáže i svou odvrácenou tvář, můžete se na nás také obrátit.
Mějte se hezky, buďte opatrný.
S pozdravem M.K.