Stilnox
ter
Dobry den, z urcitych zivotnich problemu- sebevrazda mamky a po te smrt meho milovaneho pejska vyustily v to, ze posledniho cca trictvrte roku beru temer neprerusovane stilnox. Zacla jsem ho brat na spani, abych nepremyslela a hned usla. Po case jsem ale zjistila, ze ho beru predevsim pro ty pocity ktere prijdou pred samotnym usinanim. Momentalne je to tak, ze beru 1/1/2- 1cili 2 tablety za vecer. Necitim fyzickou zavislost, ale mam chut se kazdy vecer dostat do toho prijemneho stavu. Nicmene si myslim, ze to neni spravne. Chci se zeptat jak moc je uzivani stilnoxu v takove mire vazny a jakym nejlepsim zpusobem se toho zbavit. Moc Vam oredem dekuji Terka

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Terezo,
je zajisté pochopitelné, že vzhledem k těžké životní situaci, jste se podrobyla léčbě a nechala se zamedikovat. Stilox je, ale látkou, která je řazena mezi tvz. Hypnotikum. To znamená, že tento lék zkracuje dobu nástupu spánku,snižuje počet probuzení, prodlužuje celkovou dobu spánku a zlepšuje jeho kvalitu obnovením fyziologické stavby spánku. Tento lék je, ale především určen ke krátkodobému užívání, jeho léčba by neměla přesáhnout 4 týdny. Vy jste uvedla poměrně delší dobu užívání. Vzhhledem k tomu, že tento lék může vést k rozvoji psychické i fyzické závislosti, měla byste možná zvážit další případnou léčbu. Rozhodně, ale lék nevysazujte sama, ale vše podrobně proberte s lékařem, který Vás léčí a lék Vám předepisuje. Riziko závislosti se zvyšuje s dávkou a délkou trváním léčby, je také poměrně vyšší u osob, kteří byli nebo jsou závislí na alkoholu či jiných nelegálních drogách. Při abstinenčním syndromu může provázet bolest hlavy, svalové bolesti, extrémní úzkost a napětí, neklid, zmatenost, podrážděnost, v některých případech i křeče.
Doporučila bych Vám vše zkonzultovat s lékařem, dohodnout postupné vysazování léku či obměnu za jiný, bezpečnější. Také by možná nebylo úplně od věci vyhledat odbornou psychoterapeutickou pomoc a spíše než-li užívat léky,více o ztrátách, kterými jste utrpěla hovořit a postupně je za pomoci terapeuta zpracovat tak, abyste v budoucnu dokázala žít zcela bez léků. Chápu, že Vaše situace byla a je určitě nesnadná, ale zajisté se závislostí na léku ( která může přijjít ) nebude o nic snažší, spíše naopak.
Pokud budete potřebovat klidně opět napište. Mějte se hezky.
S pozdravem Markéta K.