Co mám dělat?
lenka
Mám 21 letou dceru studentku, před pár dny jsem jí nachytala při šňupání pervitinu, vím, že i kouří marihuánu a i dost pije alkohol. říkala mi, že to má pod kontrolou. Z příznaků jsem zatím zjistila jen dlouhý spánek, ale protože už od mala hodně spala, tak se mi nezdálo podivné, Nežije se námi již doma, ale u svého přítele. Mám o ni strach a hlavně i o něho, dcera umí říkat každému , to co chce slyšet a vše zlehčuje. Chtěla jsem, aby šla se mnou do poradny, nechce, léčení se směje, že by se mi vysmáli, protože ona není žádný závislák. Její partner jí vše věří, jsem zoufalá, nevím co mohu dělat, když je plnoletá.Chystám se přestat na ní přispívat a neuhradit další rok soukr.školy. Myslím, že je to dělá hlavně z nudy, pracovet nechce a přitom má velké nároky. Myslíte, že to může mít výsledek, nebo padne dolů.Příteli jsem zaslala na Vás odkaz, aby vědel co se může stát, ale nevím jestli se podle toho bude řídit.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
to, že Vaše dcera je prozatím ve stadiu, kdy o léčbě či o jiné formě odborné pomoci nechce ani slyšet, můžete Vy - jakožto blízká osoba, některé ze zařízení navštívit. Centra specializující se na uživatele nelegálních drog, nabízí ve svých službách mimo jiné i poradenské služby pro rodinné příslušníky a další blízké osoby. Můžete jich bez obav využít, jsou to služby bezplatné a také mohou být i anonymní. V těchto situacích, které pro rodiče rozhodně nejsou nijak snadné, je osobní kontakt a prostor o svých potížích hovořit, asi tím nejrozumějším řešením. Můžete se dozvědět chybějící informace, poradit se jak vhodně postupovat dále ( např. platbu školného apod. ), jak komunikovat a tím lépe motivovat k nějaké pozitivní změně. Když napíšete jaká města jsou Vám dobře dostupná, můžeme Vám vhodné zařízení ve Vaší blízkosti vyhledat. Spolupráce partnera by zajisté byla též velmi přínosná.
Zatím se mějte hezky a napište.
S pozdravem M.K.