jak postupovat
paviik
dobry den,synovi je 26let uzival dlouhodobe pervitin i mariuhanu,asi po 5letech prestal kvuli zdravotnim problemum ,lecbu nikdy nedokoncil,nastoupil do zamestnani zdalo se ze konecne si uvedomil ze nemuze do nekonecna uzivat drogy.pred tydnem se vratil z prace ze ma uzkosti na prsou pry si zakouril mariuhanu,asi tak 5mesicu uzival triapridal.Nyni jehospitalizovan v nemocnici zvraceni a stale u jidla zvraci trva to sedm dni dostava injekce na uklidneni,zaroven ho podeziram jestli to byla opravdu mariuhana,kazdopadne se chce se dal lecit ale nevim jak tento stav bude dlouho trvat.Nevim ktera lecebna by byla nejvhodnejsi jsme z jihomoravskeho kraje.vetsinou byva cekaci doba i mesic.Dekuji za radu Pavla

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, píšete, že syn užíval drogy 5 let, léčbu sice nedokončil, nicméně nějakou dobu abstinoval a nyní, dle jeho slov, jednorázově užil marihuanu a má zdravotní problémy kvůli kterým je hospitalizován. Bohužel neuvádíte, jak dlouho se synovi dařilo abstinovat. Pokud abstinoval dlouhodobě (řádově měsíce) a nyní se jednalo o jednorázové selhání, je možné, že by pro vašeho syna byla vhodná dlouhodobá ambulantní forma doléčování, zvláště pokud chodí do práce. Pokud abstinoval jen krátce a znovu začal drogy užívat, zřejmě by byla optimální pobytová léčba v některé terapeutické komunitě. Jestliže jste z Jihomoravského kraje a je pro vás dostupné Brno, doporučuji, aby se syn obrátil na kolegy v Kontaktním centru Podané ruce, to v případě, že by chtěl nastoupit do pobytové léčby, v případě ambulantního doléčování může kontaktovat Doléčovací centrum v Brně. (Adresy uvádím níže). Syn zde bude moci probrat svou aktuální situaci, představy o léčbě či doléčování a kolegové mu případně pomohou nástup do léčby zprostředkovat. Bohužel, nejsem schopna posoudit, zda synův současný zdravotní stav bezprostředně souvisí s jednorázovým užitím marihuany, není to však úplně typické. Přeji hodně štěstí vám i synovi.
Kontaktní centrum Drug Azyl
Vídeňská 3 639 00 Brno
Tel.: 543 249 343 Fax: 543 246 524
Doléčovací centrum Jamtana
Francouzská 36 602 00 Brno
Tel.: 545 246 690 Fax: 545 246 691
Pokud vám brněnské kontakty nevyhovují, můžete se podívat na stránky www.podaneruce.cz
Sdružení Podané ruce poskytuje na jižní Moravě řadu služeb v rámci prevence a léčby závislosti, můžete si tedy vyhledat zařízení, které by pro vás bylo dostupnější.