Co delat pri abstinencnich priznacich na kokainu
Wendy
Dobry den, potrebovala bych radu, co by mohlo pomoci, kdyz se dostavi abstinencni priznaky na kokainu. Muj bratr za mnou prisel s tim, ze s tim chce prestat jestli bych mu mohla pomoct. Nevim jak dlouho to bral,ale vim,ze posledni tri mesice to bylo hodne casto. Potrebovala bych vedet, kdyz to na nej prijde jestli treba pomuze jit se probehnou nebo neco pojist. Ja s tim zadne osobni skusenosti nemam, tak chci byt pripravena az to na nej prijde. Jestli je nejaka moznost jak mu to ulehcit? Moc vam dekuji za brzkou odpoved Vendula

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, na kokainu nevzniká fyzická závislost, ale "pouze" psychická, takže abstinenční příznaky po fyzické stránce nebývají nijak dramatické a ohrožující (na rozdíl např. od alkoholu). Bratr bude v prvních dnech/týdnech po vysazení velmi unavený, spavý, dostaví se také zvýšená chuť k jídlu, silná podrážděnost, úzkost a depresivní nálady. Tyto příznaky po čase odezní, chutě znovu si drogu dát však přetrvávají mnohem déle, řádově měsíce a může být velkým problémem abstinenci udržet. Za optimální bych považovala, kdyby se vám povedlo bratra nasměrovat na odbornou pomoc. Šance na trvalou abstinenci se tak mnohonásobně zvýší. Když ještě napíšete a dáte vědět region, můžeme vám vhodné zařízení vyhledat. Více informací o kokainu najdete například na http://www.drogy.net/portal/ilegalni-drogy/ucinky-drog/stimulacni-latky/ . Přeji hodně štěstí vám i bratrovi.