-
xxx
Dobry den,ma situace vypada momentalne tak ze matka se o tom ze mam problemy s pitim dozvedela a odvedla me k zname kineziolozce.Tam se zjistilo ze tyto problemy nebo predispozice mam po svem dedovy ktery byl tezky alkoholik.Uvedomila sem si tam take ze ja doopravdy prestat nechci.Ze se jedna jen o vsugerovaní od mych blizkych.Halucinace uz nemam ale zda se mi ze muj psychicky stav neni v poradku.Stale nevnimam skutecnost a mam posledni dobou otresny strach ze tmy.Kazdou noc usinam se strachem.Ten strach spociva v tom ze se bojim ze neco v te tme uvidim .Stiny mi vytvareji postavy a ruzne hnusne obliceje.Vcera to uz byl vrchol.Usinala sem a nekdo vstal z moji postele citila sem to!pritom v pokoji nikdo nebyl a pak mi neco drzelo perinu.Vim ze to zni silene,pripadam si opravdu jako blazen. Ten psychiatr a prasky ktere jsem uzivala matce vadily kvuly tomu ze to nic neleci jen utlumuje,matka je proti takovym to vecem resi to alternative.Tzn. Kineziologie a pod. Stoji si zatim ze prasky a psychiatr ze me delaji jeste vetsiho blazna.Muj psychiatr s matkou na toto tema mluvil,jenze matku nic nepresvedci stoji si silne za svym. Ty priznaky toho ze nepiji tzn.tres,nervozita atd ustoupily.Ikdyz mam dost casto uzkostlive stavy z toho ze nemohu pit da se to zvladat.Ikdyz mi tyden zpet \"uklouzla noha\" a ja si dala dva panaky.Ten stav po te byl ostrasujici takze uz sem zase tyden momentalne bez alkoholu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Velice se omlouvám za pozdní odpověď, byla jsem teď nějakou dobu mimo dosah internetu. Vidím, že se situace poněkud proměnila. Co se týče dědičnosti, tak jistě vliv má, takže pokud se v rodině vyskytla závislost na alkoholu, činí Vás to poněkud náchylnější. Nicméně vznik závislosti je vždy kombinací mnoha faktorů, jednak dědičných dispozic, ale také sociálního prostředí, výchovy, psychického a zdravotního stavu... Co se týče postoje Vaší matky, dá se samozřejmě pochopit, že má z psychiatrů a psychiatrické medikace obavy a jistě se snaží pro Vás dělat to nejlepší, ale je otázkou, jestli péče kineziologa může Váš problém nějak vyřešit a pomoci Vám. Na jednu stranu píšete, že přestat nechcete, na druhou stranu zmiňujete, že se necítíte psychicky v pořádku a že se snažíte nepít. Jsem ráda, že ustoupily ty příznaky, které byly patrně součástí odvykacího stavu. Nicméně popisujete, že úzkosti, strach, noční děsy zůstávají... Uvidíte, jak se to bude vyvíjet dál. Pokud se Vám podaří abstinovat, je možné, že se to spontánně upraví. Kdybyste měla pocit, že to nějak nezvládáte a že se nedaří, mohla bych Vám třeba doporučit i nějakou psychoterapeutickou pomoc, psychologa (nikoli tedy psychiatra, který by Vám předepsal léky), který by Vám mohl pomoci se zorientovat v tom, jak to vlastně s tím alkoholem máte a co se s tím dá dělat. Předpokládám, že pro Vaši matku by bylo akceptovatelné, pokud byste takovou pomoc vyhledala. Zatím držím palce.