Jak mu mám pomoct?
Lenineček
Dobrý den, nedávno se mi svěřil kamarád, že by chtěl přestat užívat pervitin, ale že to sám nedokáže, ať mu pomůžu. Užívá ho nitrožilně a to i několikrát denně pár let. Ale dříve ho užíval jen například o víkendu, jenže poslední asi rok už bere každý den. Jsme z okolí Uherského Hradiště, ale vůbec nevím, kam bych se mohla jít informovat o možnostech, které má, aby se mohl vyhnout léčbě \"mimo domov\". Další problém je ten,že bydlí u přítelkyně, která bere pervitin také, ale přestat nechce a jeho pokusům se spíš směje než aby ho podpořila, jenže je do ní zamilovaný, takže má k droze přístup každý den. Chtěla bych mu pomoct, protože vidím, jak ho to ničí, on to ví také, ale vůbec si nevěří, že by s tím dokázal přestat. Ale samozdřejmě nejsem naivní, tak se vás ptám na názor, jestli si myslíte, že máme šanci to sami 2 v jeho situaci zvládnout a na koho bychom se mohli obrátit ohledně možností léčby v našem okolí. Děkuji za odpověď Lenka

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, pokud bude Váš kamarád ve vztahu se závislou osobou, bude u ní bydlet, pravděpodobnost, že se mu podaří pervitin neužívat je opravdu velmi malá. Pokud má zájem se svými problémy poprat a drog se opravdu vzdát, obávám se, že se bude muset i vzdát přítelkyně. Jak jsem již psala, být ve vztahu se závislou osobou, nemůže dopadnout jinak, než tak, že budou opět spolu brát ( pokud přítelkyně neuvažuje o léčbě, což neuvažuje... ). Není to lehká situace a myslím, že bude v tuto chvíli nejlepší, když s kamarádem navštívíte Kontaktní centrum pro uživatele nelehálních drog a o všem se osobně poradíte. Také se zde můžete informovat o možnostech léčby. V případě, že by kamarád chtěl využít odborné pomoci ( což bych doporučovala, jelikož je to jediná rozumná možnost, jak potíže s drogou začít řešit ), Vám pracovníci Káčka pomohou nástup na detox, potažmo léčbu zprostředkovat.
Kontaktní centrum CHARÁČ sdružení Podané ruce
Průmyslová 819 Uherské Hradiště
tel : 572 540 616
Mgr. Vladimír Kaška www.podaneruce.cz
P.S. pokud budete mít další otázky, klidně se na nás můžete opět obrátit. Mějte se hezky a do Káčka zajděte co nejdříve. Pokud budete mít chuť, můžete nám napsat jak se situace vyvíjí. M.K.