Benzod.
Aja
Dobrý den, mám dotaz,léčím se pro agorafobii a uzkost.poruchu,je mi přes 50let,beru 2x1Ansilan a Seropram,měla jsem velké problémy se spaním a tak jsem začala brát na noc Diazepan 5mg,nemám potřebu zvyšovat,můj lékař mi řekl Ansilan nevysazovat,AD také ne,poradíte mi ,jak bych mohla postupně vysazovat Diazepan a čím třeba přír.bych ho mohla nahradit.Můj lékař říkal,že se tak hrozně bojím závislosti a že je to zbytečné u mě.Děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, i když u benzodiazepinů riziko závislosti existuje, je třeba vždy zvažovat celkovou situaci. Váš lékař má pravdu, že není dobré se možností vzniku závislosti zbytečně zúskostňovat. Jistě si je tohoto rizika vědom a v rámci vaší medikace ho zohledňuje. Závislost na benzodiazepinech vzniká při dlouhodobém užívání vyšších dávek, takže je možné, že by vám lékař v případě, že by vaše problémy s nespavostí přetrvávaly, napsal hypnotikum s jinou účinnou látkou s tím, že byste diazepam postupně vysnižovala. V každém případě se nebojte o tomto problému s lékařem hovořit. Jinak na nespavost také pomáhá čaj z meduňky lékařské, případně preparáty s obsahem kozlíku lékařského. Jsou běžně dostupné v lékárnách. Hodně štěstí.